پیشنهادهای فرهنگی برای آخر هفته؛

از اجرای «بیتل‌ها» در فرهنگسرای نیاوران تا تماشای عاشقانه‌های «لانتوری»

آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن می‌تواند کوتاه هم که شده ذهنمان را فارغ از مسائل روزمره کند.

تئاتر آخر هفته:
نمایش «بیتل‌ها» به کارگردانی نینا نفیسی  از دغدغه زنان در جامعه می‌گوید که  چهار دوست در کنار یگدیگر اتفاقاتی برایشان رقم می‌خورد. دیدن نمایش روی صحنه تئاتر به خصوص با جذابیت‌هایی که دارد آدم را در جایگاه تک تک افراد بازیگر می‌گذارد و به نحوی خودتان را در آن نقش تجسم می‌کنید. آخر هفته فرصت خوبی برای رفتن و دیدن ابن اثر نمایشی است.
گفتنی است نمایش بیتل‌ها در فرهنگسرای نیاوران هر شب روی صحنه می‌رود.

سینما آخر هفته:
در این چند روز تمام صفحات اجتماعی برای اکران فیلم لانتوری لحظه شماری می‌کردند که سرانجام این فیلم بر روی پرده‌های سینما ظاهر شد. همانطور هم که در خلاصه آن آمده؛ لانتوری فيلم تازه درميشيان بعد از فيلم «عصبانى نيستم!»، عاشقانه‌ای پر التهاب در دل جامعه است. عشقی كه به جنون ختم می‌شود.
در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، باران کوثری، مريم پاليزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی ، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل و بهرنگ علوی به ایفای نقش می‌پردازند.

کتاب آخر هفته:
احمد پوری با اشاره به دلایل انتخاب زندگی‌نامه پابلو نرودا برای ترجمه گفت: «پابلو نرودا شاعری جهانی است و پیش از این هم کتابی از او منتشر کرده‌ام که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد از طرفی کتاب زندگی‌نامه نرودا اوایل انقلاب ترجمه شده منتها الان حس می‌کنم باز باید ترجمه شود چرا که ترجمه قبلی رضایت‌بخش نبود.»با رفتن و خریدن این کتاب از نشر چشمه و کتابفروشی ها می توانید به زندگینامه این شاعر دست پیداکنید و زندگی وی را ورق بزنید.

گالری آخر هفته:
نگارخانه احسان این بار میزبان شیوا ثقفی، هنرمند نقاش شده است و آثار وی را در معرض دید مخاطبان قرار داده تا علاقه مندان بتوانند آن را ببینند و پی به راز هر اثر ببرند.

آخر هفته کجا بریم؟
در طول هفته درگیری کار به قدری زیاد می شود که تفریح و شادی را از یاد می بریم. با توجه به فصل تابستان آخر هفته فرصت خوبی است تا به پارک ارم بروید و هیجان را تجربه کنید. دیدن خنده بچه ها و موج شادی در این مجموعه تفریحی باعث می‌شود تا روحیه تان تغییر کند و برای چند ساعتی به فضای دور از پارک ارم فکر نکنید. 


گزارش از نیلوفر جوانشیر





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از 2 بهمن 99 برای همیشه و تا ابد
۱۷:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
عاشق این فیلم هستم (لانتوری) چون تا ابد و برای همیشه طرفدار باران کوثری عزیز هستم اما از تلوزیون خودم فقط میبینمش