ارومیه؛

گزارشی از روند اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب نقده

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان:یش از 95 درصد احداث تصفیه خانه فاضلاب نقده به اتمام رسیده بهره برداری از این تصفیه خانه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کافی مولا گفت: عملیات اجرایی سامانه فاضلاب نقده از سال 1375 با احداث خط انتقال و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب آغاز و احداث تصفیه خانه نیز از سال 1384 اجرایی گردید وی افزود:تا کنون بیش از 160 کیلومتر از 192.2 کیلومتر خط انتقال و شبکه که برای افق سال 1415 طراحی گردیده به مرحله اجرا در آمده است.

کافی مولا ادامه داد:عملیات احداث دو واحد ایستگاه پمپاژ نیز با ظرفیت 120 لیتر در ثانیه در پشت دانشگاه پیام نور منطقه فرهنگیان و منطقه کهل نقده به اتمام رسیده است.

تصفیه خانه فاضلاب نقده با ظرفیت 23 هزار و 370 متر مکعب در شبانه روز در حال حاضر از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

جمعیت نقده در حال حاضر 80 هزار نفر بوده و این در حالیست که این تصفیه خانه برای 123 هزار نفر طراحی گردیده است.

پساب تصفیه خانه برابر توافق بعمل آمده با ستاد احیاء دریاچه ارومیه تحویل ارگان مربوطه خواهد شد و حجم پساب تصفیه شده بالغ بر 8/5 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

انشعاب فاضلاب در نقده حدود 23 هزار و 287 فقره بوده که با بهره برداری از تصفیه خانه بیش از 90 درصد جمعیت شهری از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار خواهند بود.

تجهیزات منصوبه در تصفیه خانه اکثرا" از کشورهای اروپای غربی که با آخرین تکنولوژی روز تولید شده خریداری گردیده است . اضافه می شود که فرایند تصفیه نیز از نوع S B R می باشد تا کنون بالغ بر300 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ( ملی - استانی و در آمدهای داخلی شرکت) برای احداث و تکمیل سامانه فاضلاب نقده هزینه گردیده است.

لازم به ذکر است تصفیه خانه فاضلاب نقده در زمینی به مساحت 32 هکتار در کیلومتر 5 جاده نقده به محمدیار در اراضی روستای تازه قلعه احداث گردیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.