یزد؛

برگزاری كارگاه آموزشی حمايت از مشاغل

كارگاه آموزشی حمايت از مشاغل و بيمه بيكاری در یزد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ به منظور هماهنگی بيشتر در مواجهه با  پرونده های بيكاری كارگران و تسهيل و تسريع در روند بررسی شرايط بيمه بيكاری برای كارگران مشمول،   يك دوره كارگاه آموزشی با حضور رؤسا و مديران كل تامين اجتماعی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، كارشناسان مربوطه و اعضای كميته های دونفره تشخيص بيمه بيكاری استان برگزار شد.

در اين نشست آموزشی، مديركل تامين اجتماعی با بيان اينكه استان يزد چهارمين استان صنعتی، دومين استان معدنی و با 47 درصد  اشتغال صنعتی، اولين استان از نظر اشتغال در بخش صنعت در كشور به حساب می آيد گفت: صنعت كاشی و سراميک، نساجی و فولاد در حال حاضر از صنايعی است كه در كشور با مشكل مواجه است و همين موضوع تهديدی برای استان يزد محسوب می شود.

 صابری با اشاره به مشكلات ناشی از تحريم ها در كل كشور افزود: 23 هزار كارگاه فعال در استان داريم كه با تدابيری كه توسط دولت تدبير و اميد انديشيده شده در 4 ماهه ابتدايی سال 95 تعداد بيمه شدگان اجباری نسبت به مدت مشابه به ميزان 3 درصد افزايش داشته است. 

در بخش ديگری از اين كارگاه آموزشی مهندس نصيری مدير كل امور فنی بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعی كشور، يادآور شد شرايط صندوق بيمه بيكاری در حال حاضر چندان رضايت بخش نيست و لازم است با همفكری  و تعامل دستگاه های ذيربط  برای جلوگيری از بروز مشكلات ناشی از كمبود اعتبار، تدابيری ويژه ای اتخاذ گردد. 

بايندريان رئيس گروه بيمه بيكاری و تعهدات كوتاه مدت سازمان تامين اجتماعی كشور از ديگر سخنرانان اين كارگاه آموزشی بود كه درباره قانون و مقررات بيمه بيكاری  و آيين نامه اجرايی آن  مطالبی  ارائه داد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار