زنجان؛

خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

امام جمعه ابهر گفت: خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و همه تلاش خبرنگاران باید در جهت وحدت، حفظ امنیت ملی، صفا و دوستی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با تاکید بر اینکه انسان باغیرت اجازه ورود دشمن را به سیاست مملکت و به آب و خاک مملکت نمی‌دهد، افزود: این مطلب همان مسئله انقلابی بودن است که رهبر معظم انقلاب چندین بار به آن اشاره فرموده‌اند.

وی ادامه داد: انقلابی بودن هر شخص و ارگانی به حسب و شان همان شخص و ارگان است. انقلابی بودن یک نماینده مجلس در خانه ملت به درک درست از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و به دور از کم‌ترین وام‌پذیری و وابستگی به گلوگاه‌های قدرت مالی و فساد است.

رحیمی افزود: مجلس باغیرت و انقلابی، در فکر مردم و حل مشکلات مردم است و قانونی وضع نمی‌کند که مردم را گرفتار کند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه یک حوزه دینی و فرهنگی و انقلابی در مقابل ناملایمات و ناهنجاری‌ها تلاش و کوشش می‌کند وگرنه انقلابی نیست، بلکه بی‌غیرت است افزود: انقلابی بودن قوه قضائیه نیز به برخورد به موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی است. اگر چه منشا فساد در درون خود قوه قضائیه باشد و قوه قضائیه و قوه مجریه و مقننه نیز باید با انقلابی عمل کردن، گره‌ها را بگشایند و نه اینکه به زندگی مردم گره بزنند.

رحیمی گفت: البته قوانین معمول و معقول حتما باید اجرایی و عملیاتی شود و انقلابی بودن دولتمردان به این است که علاوه بر پای‌بندی به آرمان‌های نظام و انقلاب و تبعیت‌پذیری تکلیف مدارانه از ولایت و رهبری نظام و اتخاذ روحیه خدمت خالصانه، بی‌منت و رعایت امانتداری، باید همواره و پیوسته با مظاهر فساد و زمینه‌ها و آبشخورهای اصلی آن در درون دولت بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قاطع و به موقع کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش‌اند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن‌ها توجه ندارد این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند، افزود: آن‌ها از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات انتقال می‌دهند و از سوی دیگر، پاسخ مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

رحیمی افزود: حرفه خبرنگاری با خبر سر و کار دارد و فعالان این عرصه آن را به شیوه‌های مختلف به مخاطبان خود می‌رسانند. خبر باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد.

وی ادامه داد: خبر خوب، خبری است که درست، روشن و جامع باشد. اگر خبر درست نباشد، مردم کم‌کم به خبررسان شک می‌کنند و منبع خبری خود را تغییر می‌دهند. خبرنگار نباید هر خبری را که یقین به صحت ندارد منتشر کند و همه تلاش خبرنگاران باید وحدت، امنیت ملی، صفا و دوستی باشد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.