آخرین اخبار سوریه؛

هلاکت 150 تروریست در استان دیرالزور/ ادامه پیشروی های ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه و مبارزان متحد آن در حمله به تروریست ها، 150 نفر را به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه و مبارزان متحدِ آن، با حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در منطقۀ تل بروک در استان دیر الزور در شرق این کشور بیش از 150 تروریست را کشتند.

بر این اساس، در حملات روز جمعۀ ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به مواضع داعش در این منطقه، علاوه بر تلفات ذکر شده، بسیاری از تروریست‎ها زخمی شد و چهار خودروی نظامیِ داعش که مجهز به مسلسل 23 میلیمتری بودند، منهدم شد.  

از سوی دیگر در روستای الغربیه در استان جنوبِ غربیِ درعا، واحدهای ارتشِ سوریه یک پُست توپخانه و یک خودروی مجهز به مسلسلِ سنگین را منهدم کردند.

نیروهای دولتیِ سوریه همچنین دو موضع گروه تروریستیِ موسوم به جبهه الفتح را که پیشتر با عنوان جبهه النصره شناخته می‎شد، در منطقۀ درعا البلد هدف قرار دادند.

عصر پنج‌شنبه نیز ارتش سوریه با مشارکت مبارزان داوطلب مردمی در استان جنوب‌غربیِ قنیطره، یک بولدوزر را در جاده‌ای که روستای الحمیدیه را به منطقۀ جبه الخشاب متصل می‌‎کند، منهدم کردند.

براساس گزارش‎ها، تروریست‌ها از این بولدوزر برای ساخت پناهگاه و کاهش سرعت پیشرفت نیروهای دولتی استفاده می‎کردند.

کشته شدن 6 غیرنظامی در حلب و درعا

خبرگزاری سانا روز جمعه در گزارشی از کشته شدن پنج غیرنظامی از جمله سه کودک در حملات راکتی در محلۀ الحمدانیه در حلب در شمال سوریه خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع از پلیسِ حلب نوشت در این حملۀ راکتی، دست‎کم پنج نفر زخمی شدند و به اموال عمومی آسیب رسید.  

براساس این گزارش در حملۀ راکتیِ تروریست‌ها به منطقۀ السحاری در شهر درعا در جنوب غربِ سوریه نیز یک کودک کشته شد.

به گفتۀ یک منبع بیمارستانی، این کودک 13 ساله در حملۀ روز پنجشنبۀ تروریست‌ها زخمی شده بود و روز جمعه براثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد.

خبرگزاری راپتلیِ روسیه روز جمعه ویدئویی منتشر کرد که در آن فرار ساکنین منطقۀ صلاح‎الدین در حلب از مناطقی که تحت تسلط تروریست‎های گروه موسوم به جبهه فتح الشام (النصرۀ سابق) قرار دارد، به نمایش درآمده است.

غیرنظامیان از مسیرهای امنی استفاده می‌کنند که دولت سوریه با همکاریِ ارتش روسیه برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری ایجاد کرده‎اند. پس از ورود پناهجویان به مناطق امن، آن‌ها کمک‌های بشردوستانه و دارو دریافت می‌کنند و در صورت لزوم از نظر روانی تحت مداوا قرار می‎گیرند.

جنگِ سوریه از اوایل سال 2011 آغاز شد. طبق گزارش فرستادۀ ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از ابتدای نا‌آرامی‌ها در این کشور بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند. در جنگ پنج سالۀ سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ‌زده آواره شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار