جادری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

احیای واحدهای تولیدی راهکاری موثر برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق

استاندار هرمزگان گفت: تقویت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راهکاری موثر برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است.

///////////جاسم جادری استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، درباره جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور اظهار داشت: قاچاق پدیده‌ای تاریخی است و مربوط به حال حاضر نبوده بلکه در زمان‌های گذشته به دلیل تفاوت قیمت کالاها در داخل و خارج، شاهد این اتفاق هستیم.

وی با اشاره به راه‌های نفوذ کالای قاچاق به داخل کشور افزود: یکی از عوامل ورود کالای قاچاق به کشور بیکاری مرزنشینان است، لذا از آنجایی که آنها درآمد چندانی ندارند مشغول به فعالیت‌های تجاری می‌شوند که غیر قانونی نیست، اما باید گفت از آنجایی که موضوعی تحت عنوان قاچاق سازمان یافته در این زمینه به چشم می‌خورد، مشکلاتی برای استانهای ساحل نشین از جمله هرمزگان به وجود آمده است.

استاندار هرمزگان افزود: در استان هرمزگان گستردگی ورود کالا و تجارت آن بالا بوده به طوری که 60 درصد تجارت خارجی در شهر بندرعباس صورت می‌گیرد و روزانه بیش از 3 الی 4 هزار کانتینر وارد کشور می‌شود لذا بدیهی است که امکان کنترل این کالاها وجود ندارد.

جادری با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و سازمان‌های دیگر در تلاشند با پدیده قاچاق مبارزه کنند خاطر نشان کرد: به دلیل گستردگی حجم صادرات و واردات، امکان کنترل فیزیکی کالاها وجود ندارد لذا باید به طور کارشناسی و علمی این مسئله را مورد بررسی قرار داد که البته این روش هم هزینه و زمان زیادی را در بر می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه به منظور مبارزه با قاچاق سازمان یافته باید اراده‌ای جدی وجود داشته باشد، تصریح کرد: ضروری است برای معیشت مرزنشینان و روستاهای ساحل نشین برنامه‌ای مدون در نظر گرفت اما به طور کلی می‌توان گفت تقویت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راهکاری موثر در این زمینه است به طوری که براساس طرحی علمی می‌توان با قاچاق سازمان یافته و قاچاق‌چیان بزرگ برخورد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار