ثبت سفارش 210 هزار خودرو وارداتی

آمار ثبت سفارش فاقد قطعیت است و نمي‌شود آن‌چنان بر رقم ثبت سفارش به دليل قطعيت نداشتن آن به مانند آمار گمرك تكيه كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ساسان خدایی ضمن اعلام میزان تعداد خودروهای ثبت سفارش شده به این نکته نیز اشاره کرده که نیمی‌از 210 هزار خودرو ثبت سفارش شده، نیز وارد کشور نمی‌شود.

وی گفت : در آمار گمرك در طول يك‌سال ميانگين 55 هزار خودرو وارد کشور مي‌شود.

خدايي افزود :  آمار ثبت سفارش  فاقد قطعیت است و نمي‌شود آن‌چنان بر رقم ثبت سفارش به دليل قطعيت نداشتن آن به مانند آمار گمرك تكيه كرد.

خدایی ادامه داده که علاوه بر اين، يكسري كالا توسط مرز‌نشينان و از طريق بازارچه مرزي وارد مي‌شوند كه اينها نياز به ثبت سفارش ندارند اما در آمار‌هاي گمرك مي‌آيند.

وي با اشاره به اينکه هر چند برخی از واردکنندگان با توجه به نوسان نرخ ارز و آشفتگی بازار خودروهای وارداتی ؛ اقدام به بستن سیستم فروش خود کرده‌اند گفت‌: نوسان نرخ ارز بر ثبت سفارش خودروها تاثیرگذار نبوده است.از سوی دیگر هر چند خبر محرومیت وارد کنندگان خودرو از ارز دولتی قطعیت پیدا نکرده با این حال مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از ایجاد تسهیلاتی برای واردکنندگان از جمله وارد کنندگان خودرو در امر ثبت سفارش خبر داده است.

به گفته وی طبق بخشنامه‌ جديد بانك مركزي سيستم حواله‌ بانكي به عنوان يك سيستم تامين ارز براي ثبت سفارش لحاظ شده است كه اگر احيانا روابط كارگزار با بانك به صورت گشايش اعتبار اسنادي نبود، بتوانند از طريق حواله‌ بانكي كار خود را انجام دهند. /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار