بندرعباس؛

بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب رسانه ها

کارفرمایان خوش حساب کارگاه های مطبوعاتی و رسانه ای می توانند از مزایای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: پیگیری های لازم بهره مندی کارگاه های مطبوعاتی و رسانه ای از  طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایا برای پوشش کارفرمایان جامعه رسانه ای برای استفاده از مزایای این طرح صورت گرفته است.
سیدفاضل حیدری بلوکی افزود: برای پیگیری مسائل بیمه ای نشریات، ایجاد یک کارگروه و دبیرخانه دائمی در ستاد مرکزی این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: قانون جدید بخشودگی جرائم بیمه‌ای به بنگاه های اقتصادی که به دلیل حوادث غیرمترقبه، نوسانات نرخ ارز و فشارهای ناشی از تحریم‌ها برای پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده‌اند، اختصاص می یابد .
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان افزود: این بنگاه ها می‌توانند با پرداخت اصل حق بیمه از جرایم مربوطه معاف شوند.
حیدری بلوکی گفت: کارگاه‌های مشمول این قانون بسته به نحوه پرداخت بدهی بیمه‌ای خود، از بخشودگی جرائم به میزان ٥٠ تا ١٠٠ درصد برخوردار می شوند.
وی افزود: با پرداخت بدهی بیمه‌ای در مدت ١٢ ماه از ١٠٠ درصد، ١٨ ماه ٨٥ درصد، ٢٤ ماه ٧٥ درصد، ٣٠ ماه ٦٠ درصد و ٣٦ ماه ٥٠ درصد بخشودگی بهره مند شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: کارفرمایان دارای بدهی با استفاده از تسهیلات بانکی از محل اعتبارات بانک رفاه، برای بهره مندی از بخشودگی ١٠٠ درصدی جرائم  بیمه‌ای خود می توانند بدهی های خود را در بازه زمانی یک ساله پرداخت کنند.
حیدری بلوکی با اشاره به معرفی مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی گفت: باید در لیست حق بیمه ارسالی از سوی کارفرما عنوان سخت وزیان آور ثبت شده باشد.
شاخص "خوش حسابی" به کارفرمایانی اطلاق می شود که در بازه زمانی ١٨ ماه قبل از بروز مشکل، حداقل در ١٦ ماه حق بیمه کارگاه خود را به موقع پرداخت کرده باشند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار