تشدید درگیری های میان گروهی طالبان در هرات

منابعی در هرات گفته اند که روز گذشته به دلیل پخش فیلم و شرح نامه‌هایی از سوی ملا منان نیازی، معاون ملارسول در ولسوالی گلران هرات، درگیری میان دو دسته طالبان رخ داده است.

تشدید درگیری های میان گروهی طالبان در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، منابعی در هرات گفته اند که روز گذشته به دلیل پخش فیلم و شرح نامه‌هایی از سوی ملا منان نیازی، معاون ملارسول در ولسوالی گلران هرات، درگیری میان دو دسته طالبان رخ داده است.

یک مقام معتبر دولتی که نخواسته اسمی از وی برده شود گفت: روز گذشته در منطقه "رباط سرگردان" ولسوالی گلران هرات شماری از طالبان وابسته به ملارسول، فیلم‌ها و شرح نامه‌های ملا منان نیازی را در میان مردم پخش کرده‌اند و این سبب شد تا خشم طالبان وفادار به ملا هبت الله آخوندزاده بر انگیخته شود و درگیری رخ دهد.

به بیان وی، این فیلم‌ها و نامه‌ها حاوی پیام‌هایی بر علیه ملا هبت الله آخوندزاده بوده که وی را "دست نشانده پاکستان" و دستگاه استخباراتی این کشور "آی اس آی" معرفی کرده است.

این مقام می‌گوید که درگیری این دو دسته طالبان سبب شده که سه کشته و دو زخمی برای هر دو طرف به وجود بیاید.

منبع این خبر مشخصا نگفته که این درگیری برای هر گروه چه تعداد کشته و زخمی به بار آورده است.
از سویی دیگر جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات وقوع این درگیری را تائید کرده ولی گفته که سه کشته نتیجه آن بوده است.

طالبان در مورد این خبر توضیحی را نداده‌اند.

نطفه درگیری‌های میان گروهی طالبان و ظهور ملا رسول به عنوان یک رهبر انشعابی این گروه بر علیه شورای کویته پاکستان در هرات بسته شد.

ملا رسول حدود یک سال پیش در شیندند هرات بر علیه آن عده از رهبران طالبان که در پاکستان موقعیت دارند، اقامه رهبری جدید و بیزاری از آنان را کرد.

دامنه این درگیری‌ها و اختلافات حالا شدیدتر شده و به مناطق مختلف غرب افغانستان رخنه کرده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار