شاهرود;

پایان مرمت برج تاریخی اسدخان

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری میامی گفت: مرمت برج تاریخی اسدخان واقع در بافت تاریخی شهر میامی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، محمد صادق رضویان امروز با اعلام این خبر اظهار داشت : در این مرحله از مرمت كار سبک‌سازی، اجرای تیرپوش و اصلاح و بازسازی دیواره‌های برج، انجام پی‌بندی های لازم، اجرای کاهگل و سیم گل انجام شد.
وی افزود: عملیات مرمتی این بنای تاریخی بیشتر سبک سازی بام و ترمیم سقف‌ها، حذف اندودهای فرسوده، استحکام بخشی و ترمیم پوسته نمای این بنای تاریخی بود.
رضویان با بیان اینكه این برج در دوره قاجار ساخته شده است، ابراز امیدواری كرد: با اجرای مرمت و احیای این بنای تاریخی، زمینه ثبت آن در فهرست آثار ملی فراهم شود.
وی با بیان اینكه در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارد، گفت: در همین راستا با هدف حفظ بافت تاریخی و اشاعه فرهنگ حفاظت و نگهداری بافت تاریخی میامی، برج اسد خان به عنوان یک عنصر شاخص و دارای ویژگی‌های بصری و تاریخی، مرمت و بازسازی شد.
میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است و شهر میامی در 240کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد واقع است ، طبق اسناد موجود، قدمت شهر میامی بیش از هزار سال است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار