منیژه آرمین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از ادبیات به عنوان کالایی تجملی استفاده می‌شود

اگر ادبیات و هنر جزئی از زندگی مردم و از آن ها به عنوان خوراک روح استفاده شود، ایجاد پالودگی می‌کنند.

منیژه آرمین نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر کتاب بر زندگی مردم گفت: کتاب اگر جزئی از فرهنگ خانواده شود، روی ساختار فکری و عملی افراد بسیار موثر است. کتاب توانایی این را دارد از بزهکاری و ناهنجاری پیشگیری کند. خواندن کتاب در خانواده باعث می شود افراد با شخصیت های کتاب همذات پنداری کنند و بدانند شادی ها و غم ها فقط مختص خودشان نیست. اگر ادبیات و هنر جزئی از زندگی مردم شوند و از آن ها به عنوان خوراک روح استفاده شود، ایجاد پالودگی می‌کنند. مسلم است که اگر به شکل غیرمستقیم به وسیله آنها روی فرهنگ جامعه کار شود، تاثیرگذاری بیشتری دارند. متاسفانه از ادبیات و هنر بیشتر به عنوان کالایی تجملی و لوکس استفاده می شود.

وی در ارتباط با وظیفه متولیان فرهنگی در این زمینه بیان کرد: برای این کار باید خود متولیان فرهنگی به اهمیت ادبیات و هنر پی ببرند و برای این مهم هزینه شود. برای مثال اینکه آثار هنری را بر بیلبوردهای شهر ببینیم، علاوه بر تاثیرگذاری، باعث زیبایی شهر هم می شود. اما همین بیلبوردها هم فقط متعلق به مناسبت خاص هستند ولی اگر همیشگی باشند، تاثیرگذاری بیشتری دارند.

لازم به ذکر است؛ آخرین کتاب منیژه آرمین با عنوان « 16 سال» که سومین کتاب از سری چهارگانه رمان های اوست، در دست انتشار است.  اولین رمان از این سری با نام «شب و قلندر» و دومین رمان با نام «شباویز» به بازار آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار