اعتراض سیاهپوستان به نژادپرستی و خشونت پلیس در شیکاگو

پس از انتشار تصاویر تکان دهنده از لحظه مرگ نوجوان غیر مسلح سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست در شیکاگو ، موج تازه ای از اعتراض های مردمی در شهر محل تولد باراک اوباما به راه افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ اداره پلیس شیکاگو ساعتی پیش ویدیویی را منتشر کرد که در آن چگونگی تیراندازی روز 28 ژوئیه ی پلیس قاتل به نوجوان غیرمسلح سیاهپوست به تصویر کشیده شده است.

پس از پخش این تصاویر ویدیویی ده ها معترض روبروی اداره پلیس گردهم آمدند و با سر دادن شعارهایی همچون "پلیس شیکاگو کشتن فرزندان ما را متوقف کن"، "جان سیاهپوستان ارزش دارد" و "خشونت پلیس های قاتل پایانی ندارد" خشم و انزجار خود را از نژادپرستی پلیس آمریکا فریاد زدند. 

جوان سیاهپوستی در میان معترضان فریاد می زد «ما آفریقایی آمریکایی ها همه با هم یکصدا فریاد می زنیم که دیگر تاب و توانمان به سر آمده است. از عملکرد پلیس به شدت ناراضی هستیم.»

وکیل خانواده ی نوجوان مقتول نیز گفته است پلیس شیکاگو همزمان در لباس قاضی، هیئت منصفه و مامور اجرای حکم اعدام ظاهر شده و همین موضوع نگرانی بسیار عمیقی را در شهر شیکاگو و سراسر کشور رقم می زند. 

در تصویر افسر پلیس دیده می شود که نزدیک به 15 گلوله به خودروی جگوآر سرقتی شلیک می کند و خودرو پس از برخورد با خودرو پلیس متوقف می شود. افسری که داخل آن خودرو بود پیاده شده و شلیک نهایی را انجام می دهد. گلوله به پشت نوجوان سیاهپوست که دارد فرار می کند اصابت کرده و در دم جان او را می گیرد. افسری که به نوجوان سیاهپوست شلیک کرد مدعی شد او سلاح داشته و درصدد بوده است به همکارش شلیک کند اما اداره پلیس تاکید می کند مقتول غیر مسلح بوده است. 

پلیس شیکاگو اعلام کرد افسری که از پشت به نوجوان شلیک کرد سیاست پلیس را نقض کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار