تبریز؛

فعالیت620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت کشور

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 620 انجمن مردمی (سمن) در حوزه سلامت کشور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جمالی در جلسه مدیران عامل انجمن های مردم نهاد شهرستان مراغه گفت: اداره کل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از دو سال پیش تشکیل شده است.

وی افزود: 80 مورد از این سمن ها در سطح ملی و بقیه در استان ها و شهرستان ها فعالیت می کنند که عمده فعالیت آن ها در زمینه بیماری های غیرواگیر از جمله هموفیلی، تالاسمی، کلیوی، دیابت، سرطان و بیماری قلبی و عروق است.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت متشکل از اداره های کل از جمله خیران و خیریه های سلامت و سازمان های مردم نهاد، دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت سازمان های مردم نهاد است.

جمالی ادامه داد: این وزارتخانه هم اکنون اقدام به تدوین برنامه های مختلفی در راستای تقویت انجمن ها کرده است و این برنامه با زمان بندی 3 تا 5 ساله اجرا می شود.

وی گفت: تقویت سمن ها و نه دخالت در کار آن ها از اولویت های وزارت بهداشت است و باید وظایف غیر حاکمیتی در وزارت بهداشت به سمن های توانمند واگذار شود.
 
جمالی، به همکاری و هماهنگی سمن ها و خیران با دانشگاه تاکید کرد و افزود: شرط پایداری و تداوم سمن ها، اعتقاد به اصول بنیادی، پاسخگوئی، شفافیت و اعتبار سنجی و انتخاب افراد خوشنام، ارائه گزارش سالانه، برنامه ریزی و ارزیابی صحیح می باشد و آگاهی بخشی مهمترین رکن برای ایجاد اعتماد عمومی به سمن هاست.

انجمن های مردم نهاد مختلفی از جمله حمایت از بیماران سرطانی، کلیوی، بنیاد کودک، ناشنوایان، همای سبز و بانوان خانه دار در مراغه فعالیت می کنند که عمده فعالیت برخی از این سمن ها در حوزه سلامت و محیط زیست است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.