نهاد قضایی عراق برای وزیر دفاع این کشور احضاریه صادر کرد

نهاد قضایی عراق با احضار وزیر دفاع این کشور از وی خواست درباره ایراد اتهام افترا علیه دیگران توضیح بدهد. ​

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، نهاد قضایی عراق با احضار «خالد العبیدی»، وزیر دفاع این کشور از وی خواست درباره ایراد اتهام افترا علیه دیگران توضیح بدهد. ​

بنابر گزارش سایت السومریه نیوز عراق، علت صدور این احضاریه تهمت زدن و افترا به دیگران به صورت علنی در جلسه هفته گذشته پارلمان عراق از سوی خالد العبیدی عنوان شده است.

العبیدی دوشنبه هفته گذشته در جلسه استیضاح خود در پارلمان این کشور، «سلیم الجبوری»، رئیس پارلمان و شماری از نمایندگان کنونی و پیشین را به فساد مالی و دست داشتن در پرونده های فساد مربوط به قراردادهای خرید اسلحه متهم کرده بود.

وی به پارلمان احضار شده بود تا به برخی اتهام‌ها درباره اختلاس در وزارت دفاع پاسخ دهد؛ اختلاسی که گفته می‌شود میلیاردها دلار از هزینه‌های عمومی را در بر گرفته است و موجب فروپاشی ارتش در هنگام تهاجم گروه تروریستی داعش به عراق در سال 2014 شده است.

در پی این تحولات نخست‌وزیر عراق طی دستوری، رئیس و برخی از نمایندگان پارلمان این کشور را به اتهام فساد، ممنوع الخروج کرد.

دفتر نخست وزیر عراق روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عبادی حکم «ممنوعیت موقتی سفر» را علیه متهمان صادر کرده است تا درباره «صحت این اتهامات» تحقیق شود. وی همچنین برای اسامی افرادی که در جلسه اتهامات عبیدی ذکر شده بود، حکم منع سفر صادر کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز جزو افرادی بود که وزیر دفاع عراق نام وی را ذکر کرده بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار