با کناره‌گیری مدیر اجرایی پروژه؛

آینده خودروهای هوشمند گوگل در مسیری نامشخص

طرح خودروهای خودکار گوگل، با کناره‌گیری مدیر اجرایی آن در مسیری نامطمئن و نامشخص قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "تک نیوز تودی"؛ کریس اورمسون، مدیر بخش خودروهای خودکار گوگل، روز گذشته اعلام کرد از جایگاه خود در این شرکت کناره گیری خواهد کرد. وی اولین بار در سال 2009 به گوگل پیوسته بود، زمانیکه پروژه خودروهای خودکار گوگل هنوز به صورت عمومی اعلام نشده بودند.

وی در اینباره اظهار کرد: "پس از اینکه پروژه خودروهای خودکار را از یک طرح ساده به مرحله اجرا رساندیم و محصولی تولید کردیم که امیدواریم روزی مورد استفاده همگان قرار گیرد؛ من آماده یک چالش جدید هستم."

آینده شغلی اورمسون در حال حاضر نامشخص است، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت دو مهندس دیگر گوگل در زمینه توسعه خودروهای خودکار نیز همزمان با وی از این شرکت خارج شد و در نظر دارند شرکت جدیدی راه بیندازند. 

در حالیکه گوگل تلاش می کند تا قانون گذاران را به صدور قوانین ساده تر برای استفاده از اتومبیل های خودکار وادار کند، بسیاری از اعضای کلیدی این شرکت در زمینه ساخت و توسعه خودروهای هوشمند از گوگل خارج شده اند. 

متخصصان در زمینه خودروهای خودکار معتقدند فناوری این بخش به سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است و تنها موضوعی که می تواند باعث کاهش سرعت رشد آن شود، توانایی کاربران در استفاده از آن است.

اورمسون در میان افرادی است که به استفاده از خودروهای تمام خودکار، به جای محصولات نیمه خودکار فعلی در بازار معتقد است. وی بارها اظهار کرده توانایی رانندگان در کنترل ناگهانی خودرو در مسیر، می تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار