ادعای مضحک بیزنس اینسایدر: ایران، بزرگترین تهدید امنیتی علیه آمریکاست

بیزنس اینسایدر در مطلبی مدعی شد بزرگترین تهدید امنیتی علیه آمریکا، ایران و اقدامات این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: برخی از کارشناسان امنیتی مدعی شدند بزرگترین خطری که امنیت آمریکا را تهدید می کند، داعش و القاعده نیست؛ بلکه ایران است.

موسسه هریتج در گزارشی ضد ایرانی مدعی شد: «ایران مهم ترین تهدید امنیتی برای آمریکا و متحدان و منافع این کشور در خاورمیانه است. تهدیدات امنیتی از سوی ایران مانند تهدیدات کوتاه مدت و گذرای گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده نیست. ایران تهدیدی بزرگ برای امنیت آمریکاست. این کشور توانایی بلقوه ساخت سلاح هسته ای را دارد.»

در ادامه این مطلب ادعا شده است: توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 شاید برنامه هسته ای تهران را کمی محدودتر کرده باشد؛ اما پس از 10 سال این کشور توانایی بالقوه خود برای ساخت سلاح هسته ای را عملی خواهد کرد.

همچنین یکی از تحلیلگران موسسه هادسون مدعی شد: «شاید برای ما 10 سال و یا 15 سال زمانی طولانی باشد؛ اما برای آنها 15 سال به سرعت خواهد گذشت. ایرانی ها صبور و متفکر هستند. آنها 15 سال دیگر به انواع سلاح های هسته ای مجهز خواهند شد و کل منطقه خاورمیانه را در دست خواهند گرفت.»

مایکل سینگ، یکی از تحلیلگران موسسه واشینگتن، نیز در خصوص تهدیدات امنیتی از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: «ظرفیت ها و قابلیت های هسته ای ایران روز به روز در حال گسترش است. ایران با استفاده از زیرساخت های باقی مانده هسته ای خود و گسترش فعالیت های هسته ای اش، که بعد از توافق جامعه جهانی مشروعیت آن را باور کرده است، ظرفیت های نظامی و تهاجمی خود را گسترش خواهد داد؛ در حالی که آمریکا علاوه بر لغو برخی تحریم ها، از اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور خودداری می کند.»

یکی دیگر از تحلیلگران آمریکایی مدعی شد: «رفتار ایران پس از توافق به هیچ وجه قابل قبول نیست. ایران در منطقه رفتار جسورانه‌تری از خود نشان می دهد.»

بیزنس اینسایدر در انتها  با مطرح کردن ادعاهایی نوشت: آمریکا برای جلوگیری از فروپاشی توافق هسته‌ای، جرأت خرده گرفتن از رفتارهای خشونت آمیز ایران در منطقه را ندارد. علاوه بر این، تنها فعالیت های هسته‌ای ایران نیست که جای نگرانی دارد. تهدیدات سایبری گسترده ای از سوی ایران متوجه آمریکاست. همچنین ایران  از «گروه‌های تروریستی» مانند حزب الله، حمایت گسترده ای می کند. با توجه به تمامی این رفتارها، باید پذیرفت بزرگترین خطری که همواره امنیت آمریکا را تهدید کرده و می کند، ایران است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
اولا نیست دوما به تو چه هست که هست زیاد زرزر میکنیا
آخرین اخبار