اهواز؛

آغاز فعالیت هیات ورزش بیماران خاص در هندیجان

دفتر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا هندیجان با حضور شماری از مسئولان استانی در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان خوزستان  اظهار کرد: فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در اواخر دولت ششم آغاز به کار و در سال 1378 به عضویت فدراسیون جهانی پیوند اعضا درآمد.

کیامرث حاجی زاده گفت: با فعال شدن هیات های ورزشی استان ها این فدراسیون توانست در مسابقات سال 2011 گوتنبرگ با کسب 23 مدال طلا به مقام پنجم جهانی دست یابد.

حاجی زاده افزود: متاسفانه در سال 1390 این فدراسیون با فدراسیون ورزش های ناشنوایان ادغام شد که این ادغام ضربه بزرگی به پیکره این فدراسیون وارد کرد.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان خوزستان گفت: این ادغام سبب شده تا در مسابقات دوربان آفریقای جنوبی با کسب تنها 14 مدال به رده 11 جهانی سقوط کنیم.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اهمیت به سازمان های مردم نهاد این فدراسیون دوباره در سال 1393 از فدراسیون ورزش های ناشنوایان تفکیک و تنها دو سال پس از احیاء با حضور در مسابقات ماردل پلاتا آرژانتین با کسب 27 مدال طلا به رده ششم جهان صعود کرد.

حاجی زاده بیان داشت: این فدراسیون در استان خوزستان کار خود را از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان شروع نمود و در زمان حاضر 10هیات ورزشی در سطح استان خوزستان فعال و مشغول فعالیت های ورزشی هستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته مسابقات کشوری بیماران خاص به میزبانی خوزستان برگزار شد و ورزشکاران خوزستانی توانستند در دو تیم گروهی مقام های اول و سوم را در بین 31 استان کسب کنند.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان خوزستان خاطر نشان کرد: فعالیت بیماران خاص در ورزش و میدان های جهانی تاثیر به سزایی در افزایش روحیه نشاط و امید به زندگی این افراد داشته و از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی به این افراد کمک می کند.

هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا شش گروه بیمار را زیرپوشش قرار داده و مسائل ورزشی، فرهنگی و بیماری افرادی که عضو این هیات هستند را پیگیری می کند.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار