بررسی کارشناسی حادثه آتش سوزی ایستگاه لخته گیر گاز گناوه

کارشناسان علت حادثه آتش سوزی خط 42اینچ انتقال گاز آغار و دالان در شهرستان گناوه را در دست بررسی دارند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در نشست بررسی علت این حادثه به گناوه سفر کرده بود، گفت: علت این حادثه دقیق و علمی در دست بررسی است و هرچند زمان بَر است اما به محض مشخص شدن نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

محمد خالدی افزود: ایران بالاترین میزان امنیت را دارد و بر اساس شواهد و دلایل کارشناسی احتمال خرابکاری در این حادثه وجود ندارد.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی در حوزه نفت وجود ندارد و با افراد باسابقه و متخصصان بسیارخوبی که در کشور وجود دارد تمام مسایل امنیتی و پدافند غیرعامل در تمام طرح‌های حوزه نفت وگاز قبل از اجرا در نظر گرفته می‌‎شود.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به محض وقوع حادثه آتش سوزی ایستگاه لخته گیر خط ٤٢ اینچ انتقال گاز در گناوه باتوجه به اهمیت موضوع هم وزیر نفت و هم مجلس شورای اسلامی موضوع را پیگیری کردند و نمایندگان ویژه خودرا به محل حادثه فرستادند.

خالدی از تلاش مسوولان شهرستان گناوه برای مهار آتش سوزی ، تقدیر کرد. در همین حال نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علت دقیق حادثه پس از بررسی اعلام خواهد شد و مردم به شایعات توجه نکنند.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری با اشاره به نقش شرکت‌های نفتی در توسعه مناطقی که در آنجا مستقر هستند، افزود: با توجه به فعالیت تاسیسات و شرکت‌های نفتی در شهرستان گناوه از وزارت نفت خواسته‌ایم که در توسعه شهرستان نقش آفرینی کنند.

خط 42 اینچ انتقال گاز آغار و دالان که بخشی از گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به مناطق نفت خیزجنوب انتقال می‌دهد، بامداد شنبه هنگام عملیات فشارگیری دچار انفجار و آتش سوزی شد. این حادثه یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

شهرستان گناوه در 120کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع شده و چندین شرکت نفتی در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.