اصفهان؛

آغاز طرح واکسیناسیون 21 هزار راس دام در شهرستان برخوار

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون 21 هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری نشخوارکنندگان کوچک و تب مالت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،دکتر محمد حق شناس اضافه کرد: در این طرح، 15هزار رأس دام سبک علیه بیماری نشخوار کنندگان کوچک( PPR ) و 6 هزار رأس دام سبک علیه بیماری تب مالت (FD REV1) واکسینه می شوند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا پایان ماه جاری ادامه می یابد، اضافه کرد: این طرح به صورت رایگان توسط دو گروه از بخش دولتی و سه گروه از بخش خصوصی انجام می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار بیان کرد: به دلیل اینکه تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، واکسیناسیون دامها از مناطق پر خطر شروع شد.
وی افزود: معمولی ترین راه ابتلای انسان به تب مالت، خوردن و آشامیدن مواد لبنی سنتی آلوده و غیرپاستوریزه است و باید افراد برای استفاده از مواد لبنی از مواد لبنی صنعتی و پاستوریزه استفاده کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی برخوار تصریح کرد: دامداران برای پیشگیری از این بیماری باید واکسیناسیون دام ها را به موقع انجام دهند و مسائل بهداشتی و همچنین سمپاشی محل نگهداری دام را رعایت کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.