تبریز؛

افتتاح موزه‌ مطبوعات ارسباران در شهرستان اهر

موزه‌ مطبوعات ارسباران با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان شهرستان اهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی منطقه ارسباران را مهد فرهنگ و هنر با پیشینه درخشان تاریخی عنوان کرد و راه‌اندازی این موزه‌واره را گامی مهم برای حمایت زنده نگهداشتن خدمات تاریخی فرهنگی فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اطلاع رسانی عنوان کرد.
 
چمیدی‌فر افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم اهتمام جدی به تقویت و توسعه مطبوعات انجام شده و فضایی مناسب برای حمایت از فعالان عرصه رسانه فراهم شده است.
 
چمیدی‌فر گفت: در سطح استان اقدامات بسیار موثری در اعطای مجوز نشریات و پایگاه خبری صورت گرفته و الحمدالله با استقبال اهالی رسانه و مطبوعات تعداد 295 نشریه و پایگاه خبری با مجوز هیئت نظارت بر مطبوعات در سطح استان فعال هستند که از این رقم 78 مورد پایگاه خبری و مابقی در قالب نشریات روزانه، هفته‌نامه، ماهنامه و فصلنامه منتشر می شوند که این امر نشان از قابلیت ها و توانمندی‌های رسانه‌ای این استان می‌باشد.
 
این مقام مسئول، همچنین گفت: در شهرستان اهر نیز تعداد 12 نشریه و پایگاه خبری مجوزدار فعالیت دارند که این تعداد نشریه نسبت به شهرستان های استان از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.
 
چمیدی‌فر، توسعه متوازن را راهکاری مناسب جهت پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای عنوان کرد و افزود: فرهنگ یک مقوله مهم است که باید با وحدت و همدلی در تحقق این امر تلاش مضاعف شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، تمرکز زدایی را یکی از برنامه‌های اصلی وزارتخانه برشمرد و افزود: در جهت پرهیز از کاغذبازی و برخی مشکلات حاشیه ای اکثر مواردی که قبلا به صورت سراسری انجام می‌شود به ادارات کل استان‌ها تفویض اختیار شده است که نمونه بارز آن جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران می‌باشد که مدیریت آن به خود شهرستان‌ها واگذار شده است.
 
در این موزه‌واره نسخه اصلی تعدادی از نشریاتی که از سوی اصحاب رسانه و قلم منطقه ارسباران از جمله روزنامه اختر اولین روزنامه ملی منتشره بخش خصوصی مربوط به دوران قاجار، هفته نامه شهاب اهر که قبل از انقلاب توقیف شده و نشریات منتشره بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی دراین موزه‌واره به نمایش گذاشته شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.