سمنان؛

نخستین عمل جراحی رفع تنگی نای با موفقیت در سمنان انجام شد

با انجام این عمل جراحی ، سمنان در فهرست معدود استان های دارای تکنولوژی انجام جراحی های پیشرفته نای در کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ دکتر حمید رضا همتی جراح و فوق تخصص قفسه صدری (توراکس)گفت: عمل جراحی " رزکشن تراشه و آناستوموز " شامل برداشت تنگی و ترمیم نای بود که به روی یک جوان 22 ساله در بیمارستان کوثر سمنان انجام شد.

دکتر همتی گفت: این بیمار دو سال قبل بر اثر تصادف دچار ضربه مغزی و گذارندن دوره کما شده بود و به ناچار برای تنفس ، عمل لوله گذاری درون نای روی وی انجام شد که پس از گذشت دو سال این عمل ،  باعث تنگی نای شد.

این جراح فوق تخصص گفت: تنگی نای باعث اشکال در تکلم و تنفس طبیعی بیمار شده بود و در این مدت تنفس از طریق لوله ای در زیر گلوی بیمار انجام می شد.

 جراح معالج این بیمار گفت: با تثبیت شرایط مغزی بیمار ، جراحی برداشتن تنگی و ترمیم نای این جوان ، در یک عمل سه ساعته با موفقیت انجام شد و از این پس بیمار بدون وسیله های جانبی و به صورت طبیعی قادر به تنفس و تکلم خواهد بود.

دکتر همتی گفت: شایعترین علت تنگی تراشه لوله گذاری در نای در شرایطی نظیر ضربه های مغزی، سکته ها ،  مشکلات ریوی ، وجود تومورها و سرطان های دستگاه تنفسی است که اگر به موقع درمان و یا جراحی نشود باعث خفگی و مرگ بیمار می شود.

نای اندامی لوله ای شکل در دستگاه تنفس ، با 12 سانتی متر طول و دو سانتیمتر قطر است که وظیفه آن انتقال هوا به درون شش هاست.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار