قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 96 از روحانی حمایت می‌کنند

عضو حزب مردم سالاری گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 از روحانی حمایت می‌کنند و به هیچ‌وجه از گزینه‌ دیگری حمایت نمی‌کنند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اظهارنظر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه اعضای این طیف باید در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به جای روحانی از فردی صددرصد اصلاح‌طلب حمایت کنند، اظهار داشت: شاید روحانی تاکنون صراحتا اعلام نکرده باشد که اصلاح‌طلب است اما مواضعش کاملا اصلاح‌‌طلبانه است.

عضو حزب مردم سالاری گفت: در این مسئله که روحانی در یک مسیری اصلاح‌طلبانه قدم برداشته هیچ تردیدی نیست و بر این اساس معتقدم اصلاح‌طلبان گزینه‌ای جز روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ندارند.

قنبری با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال کاندیدای دیگری برای انتخابات سال 96 به جای روحانی نیستند، تصریح کرد: این صحبت‌ها برگرفته از اصولگرایان است تا با آوردن رقیب برای روحانی از میان اصلاح‌طلبان، شانس پیروزی خود را افزایش دهند.

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه قطعا خواب این افراد تعبیر نخواهد شد، ادامه داد: تنها گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده روحانی است و به هیچ وجه از گزینه‌ دیگری حمایت نمی‌کنند. 

وی پیرامون عملکرد روحانی گفت: اصلاح‌طلبان کاملا به صورت معقول از روحانی و عملکردش در این سه سال حمایت کرده‌اند و عدم انتقاد آنان از رئیس جمهور بدین دلیل است که با توجه به چارچوب‌ها و موازین علمی انتقادی به عملکرد روحانی وارد نیست.

قنبری با بیان اینکه آنچه که تحت عنوان انتقاد از روحانی می‌بینیم اصولا از سوی اصولگرایان افراطی است، اذعان داشت: این انتقادات بیشتر جنبه تخریبی دارد در صورتی که باید در هر انتقادی به بُعد سازندگی نیز توجه شود. 

عضو حزب مردم سالاری ادامه داد: مخالفان روحانی باید بر اساس چارچوب‌ها و موازین علمی سخن بگویند و روشن کنند که روحانی در این دوران باید چه کار می‌کرد که نکرد. 

قنبری با بیان اینکه هنگام نقد دولت باید موانع پیش روی آن را هم در نظر گرفت، اظهار داشت: روحانی وارث یک مخروبه بود و آثار سوء سیاست‌ها در تمام عرصه‌ها بر کشور سنگینی می‌کند.

عضو حزب مردم سالاری گفت: با پیروزی روحانی در انتخابات 92 اصلاح‌طلبان در بهترین حالت فکر می‌کردند که حتی اگر دو دوره پیاپی یعنی 8 سال رئیس جمهور کشورمان بماند، شاید بتواند کشور را به اوضاع عاد‌ی‌اش برگرداند. 

وی با تأکید بر اینکه روحانی نمی‌تواند در طول سه یا چهار سال معجزه کند، اظهار داشت: روحانی کشور را از حالت بحرانی نجات داده و به وضعیت عادی‌ رسانده است و بنده نیز اگر به جای روحانی بودم همین رویه را در ریاست جمهوری کشور طی می‌کردم.

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه نوک حمله منتقدان به روحانی در جاهایی است که هیچ ارتباطی به وی ندارد و دولت نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی مشکلات فراوانی وجود دارد که از گذشته به جا مانده است، اظهار داشت: نمی‌توان این مشکلات را به دولت روحانی نسبت داد.

قنبری در پایان خاطر نشان کرد: روحانی همین که تورم 40 درصدی را به پایین‌تر از 20 درصد رسانده شاهکار کرده است و هیچ فرد منصفی نمی‌تواند از کنار دستاوردهای روحانی بگذرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار