اراک؛

اجرای طرح امنیت غذایی از مزرعه تا سفره در خمین

برای اولین بار در استان مرکزی طرح امنیت غذایی ازمزرعه تا سفره در خمین اجرا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ محمدعلی عروجی رییس شبکه بهداشت خمین گفت: با توجه به شعار ارتقاء سلامت غذایی ، طرح امنیت غذایی از مزرعه تا سفره در کارگروه بهداشت شهرستان خمین تصویب و برای اولین بار با همکاری هتل امام رضا(ع) این شهر با کشت محصولات سبز در مزرعه آغاز شد.
میرزایی بهره بردار هتل امام رضا علیه السلام گفت: با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریالی و کشت محصولات در 40 هکتار سطح زیرکشت 60 درصد محصولات غذایی شامل سبزی و صیفی جات، مرغ و ماهی در مزرعه تولید و به صورت مصرف وعده غذایی به رستوران هتل ارسال می شود.
احمد عروجی کارشناس جهادکشاورزی خمین گفت: با نظارت کارشناسان ترویج و نظارت به منظور تولید محصول سبز به صورت مستمر در این مزرعه اجرا و با استفاده از کودها  و همچنین آفت کش های طبیعی محصولاتی بدون آلودگی شیمیایی تولید می شود.
احمد میرزایی مسئول تولید محصولات پروتئنی هم گفت: در هر 12 تن ماهی قزل آلا و 30 هزار قطعه مرغ سبز بدون استفاده از آنتی بیوتیک در این مزرعه تولید می شود.
در این مزرعه 10 فرصت شغلی ایجاد شده که با توجه به فعالیت حدود 90 هزار رستوران در کشور ، گسترش اجرایی این طرح می تواند فرصت های شغلی جدید ایجاد و امنیت محصولات غذایی را برای مصرف کنندگان ارتقاء  بخشد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، سلامت غذایی ، مزرعه ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.