آبادان؛

بهره برداری از بزرگترین پایانه مسافری مرز کشور در شلمچه

بزرگترین پایانه مسافری مرز کشور در هفته دولت در شلمچه بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر در نشست خبری و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان خرمشهر گفت: بزرگترین پایانه مرز کشور در مرز بین المللی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج و هشت هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در هفته دولت به با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

ولی الله  حیاتی با اشاره به تمهیدات ویژه ستاد اربعین در خرمشهر افزود:احداث پارکینگ بزرگ خودروهای زائران اربعین حسینی به وسعت 50 هکتار در مرز شلمچه جانمایی شد.

وی گفت: از میدان مقاومت تا مرزشلمچه به طول 11 کیلومتر بیش از 250 موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی استقرار می یابد و استان های فارس، هرمزگان، بوشهر و تهران به عنوان استان های معین شهرستان خرمشهر معرفی شدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزایش150 چشمه سرویس بهداشتی به ظرفیت سرویس های بهداشتی سال گذشته را یادآور شد و افزود: ناوگان حمل و نقل ریلی نیز از مبادی ورودی کشور تا مرز شلمچه به صورت حمل یکسره ویژه زائران اربعین حسینی انجام می شود.

حیاتی  از استقرار گیت های ورودی و خرمشهر حوزه خرمشهر اشاره کرد و گفت: گیت های ورودی و خروجی سازمان منطقه آزاد اروند در مبادی ورودی جاده امام صادق(ع) و جاده قدیم خرمشهر اهواز در نیمه دوم سال جاری مستقر می شوند.

وی افزود: تاکنون 30 دستگاه خودرو تاکسی به ناوگان حمل و نقل درون شهری خرمشهر اضافه شده و تا پایان سال جاری به 160 دستگاه می رسد.

وی از بهره برداری پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شلمچه خبر داد و گفت: تا پایان امسال پنج هزار هکتار از 10 هزار هکتار سهم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر در شلمچه بهره برداری می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.