همدان؛

رصد اجرام آسمانی، امشب در همدان رایگان است

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: رصد بارش شهاب در مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی برای شهروندان همدان شامگاه چهارشنبه رایگان است.

رصد اجرام آسمانی، امشب در همدان رایگان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد قدیمی افزود: به همت مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی چهارشنبه شب 20 مرداد ماه از ساعت 21:30 تا 23:30 رصد اجرام آسمانی برای عموم مردم آزاد می شود.

وی افزود: این مرکز با بهره مندی از کارشناسان متخصص و منجمان آماتور هر ساله در این فصل سال که آسمان میزبان شهاب های برساووشی است آماده برگزاری این رصد برای عموم علاقمندان است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه اخترشناسان بارش شهابی را با روش های مختلفی همچون رصد مرئی، رادیویی با تصویربرداری ویدیویی بررسی می کنند، عنوان کرد: یکی از رایج ترین و کم هزینه ترین روش ها، رصد مرئی است و بر این اساس تماشای مستقیم شهاب ها به یکی از علاقه مندی های اصلی منجمان آماتور تبدیل شده است.

قدیمی تصریح کرد: منجمان آماتور در به دست آوردن داده ها و اطلاعات در این زمینه نقش بسیار مؤثری دارند و داده هایی که به وسیله آماتورها جمع آوری می شود، می تواند به اخترشناسان در درک بهتر از چگونگی پیدایش و تحول منظومه شمسی و تکامل حیات کمک کند.

وی گفت: بارش شهاب به نام برساووشی هر ساله در بازه زمانی از 27 تیرماه آغاز و تا سوم شهریور فعال است که در حدود 20 تا 22 مرداد ماه به اوج خود می رسد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.