اردبیل؛

افزایش 2 برابری تولید عسل در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از افزایش دو برابری تولید عسل در سال جاری نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبیحی افزود: امسال 610 عسل از زنبورستان های این شهرستان استحصال و روانه بازار مصرف شده که این میزان در مقایسه با 300 تن عسل تولیدی سال گذشته بیش از دو برابر افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه طرح تحقیقاتی انجام شده در شهرستان خلخال حاکی از وجود دست کم 700 گونه گیاهان مختلف اعم از دارویی و مرتعی مورد پسند زنبور عسل با میزان اسانس بالا در منطقه بوده گفت: این تحقیقات برتری عسل تولیدی خلخال را از نظر مرغوبیت نسبت به عسل شمال کشور نشان داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: وجود بیش از 210 هزار هکتار مرتع و 43 هزار هکتار مناطق جنگلی و بیش از 41 هزار هکتار از مزارع و باغات کشاورزی در منطقه ، شهرستان خلخال را به یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل و یکی از قطب های بزرگ تولید عسل استان تبدیل کرده و در حال حاضر خلخال با داشتن بیش از 41 هزار کلونی زنبور عسل ، رتبه دوم پرورش زنبور عسل و تولید عسل استان را به خود اختصاص داده است.

ذبیحی اجرای طرح پرورش تجارتی ملکه و کارهای اصلاح نژاد زنبور عسل و تاثیر نژادهای پرمحصول و دارای صفات برتر با کمک بخش خصوصی را از برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی ذکر و بیان کرد: 2 هزار نفر در شهرستان خلخال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پرورش زنبور عسل مشغول بکار هستند.

وی افزود: در اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و همسو با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و برای ارتقای مهارت زنبورداران و توسعه صنعت زنبورداری ، یک دوره آموزش مهارتی با شرکت 60 نفر از علاقمندان به صنعت زنبور داری و به مدت پنج روز در محل مدیریت جهاد کشاورزی خلخال برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، تولید ، عسل ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار