ارومیه؛

برگزار ی جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی

جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به ریاست صفرزاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که امروز در استانداری برگزار شد ، به نقش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در خصوص توسعه و ایجاد تحولات فناورانه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد پیوندی اثر بخش بین صنعت و دانشگاه و شرکت های دانش بنیان اشاره نمود و گفت : شرکت های دانش بنیان اکثرا در تهران به ثبت رسیده اند که این امر باید با حمایت و پشتیبانی در استان نیز تحقق یابد.

صفرزاده افزود: اقتصاد مقاومتی پی بنایش تلاش و کوشش مضاعف است لذا این امر در خصوص شرکت های دانش بنیان در استان به تلاش مضاعف نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد : با توسعه نیافته نشان دادن استان تغییری در وضعیت استان بوجود نخواهد آمد لذا باید با برنامه ریزی در مورد منابع موجود و داشته های خود مسیر توسعه و پیشرفت استان را مهیا کنیم .

وی، وجود یکصد هزار دانشجو در استان را به عنوان سرمایه ارزشمندی برای استان برشمرد و اظهار داشت باید از این سرمایه ها و منابع موجود و ظرفیت ها در استان نهایت استفاده را نمود.

حضرتی پر ، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در این جلسه به تاکید مقام عالی استان در خصوص توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری اشاره نمود و گفت: در این راستا مصمم به حمایت و تکمیل زیر ساختهای پارک علم و فناوری و تامین منابع از اعتبارات استانی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان هستیم .

در این جلسه اقدامات ، عملکرد و برنامه ها و پروژه های اولویت دار پارک علم و فناوری و و پروژه های مصوب سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام و گزارشهای مربوطه ارائه شد .

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی مردمی بودن ، دانش بنیان و برون گرایی است گفت: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان به دو برابر ،ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری شامل مرکز انتقال فناوری و تکنولوژی و گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در سطوح دانش آموزی ، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری ، راه اندازی دفتر ثبت مالکیت معنوی از جمله پروژه های اولویت دار پارک علم و فناوری است.

ساماندهی و توسعه شرکت های بازرگانی صادراتی و مدیریت صادرات ، آموزش مدیران ، کارکنان و مشاوران صنایع کوچک و کمگ به راه اندازی و به ظرفیت رسانی واحدها و طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از پروژه های مصوب سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی است که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان به آن اشاره نمود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.