قزوین؛

کارگاه آموزشی بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت در روستای محمد آباد

کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) و تب مالت روز گذشته در روستای محمد آباد شهرستان بوئین زهرا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا ، محور اصلی کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) و  تب مالت  را ، بررسی راه­های انتقال بیماریهای تب مالت و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، عامل و افراد در معرض خطر بیان کرد .

به مهدی مهرزاده گفت : با تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر و اقدامات موثر در خصوص کنترل انگلهای خارجی ، تعداد وقوع بیماری های با منشاء انگل های خارجی بسیار کاهش یافته است ولیکن ، ساختار سنتی دامداری ها ، اختلاط انواع مختلف دام ، عدم وجود شرایط لازم برای سم پاشی و ضدعفونی دامداری ها بدلیل ساختار نامناسب دامداری ها از جمله دیوار و بستر ، عدم بکارگیری مناسب و مداوم سموم و سایر روشهای مبارزه با این انگلها باعث شده است تا کم و بیش شاهد وجود ناقلین بیماری های خونی در دامداریها باشیم.

وی با اشاره به اینکه این بیماری در دام علایم خاصی ایجاد نمی کند گفت : از طریق معاینه بالینی دام آلوده نمی توان پی به بیماری برد و این نکته باعث می شود که افرادی که شرایط بهداشتی را رعایت نمی کنند بیشتر در معرض آلودگی قرار گیرند.

این مقام مسئول اظهار داشت: این بیماری از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده منتقل می شود و به راحتی با نگهداری لاشه در محیط سردخانه به مدت 24 ساعت قابل رفع است.

وی به عموم مردم  توصیه کرد: با توجه به مهیا بودن امکانات بهداشتی در کشتارگاه ها و نگهداری لاشه ها به مدت 24 ساعت در کشتارگاه ، نسبت به تهیه گوشت و سایر آلایشات از کشتارگاه اقدام نمایند و از کشتار غیر مجاز و یا خرید لاشه های فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار