اردوغان: آمریکا باید میان ترکیه و گولن یکی را انتخاب کند

رئیس جمهور ترکیه گفت آمریکا باید بین دوستی با این کشور و نگاه داشتن فتح الله گولن یکی را انتخاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ملت ترکیه نباید حتی برای یک لحظه نگران باشد. ما در برابر هیچ فردی زانو نمی زنیم و در آینده نیز تسلیم نخواهیم شد.

ما فقط در برابر خداوند زانو می زنیم. وی با اشاره به این که مردم آنکارا به صورت یکپارچه در برابر کودتاچیان ایستادند، افزود: ما وحدت و همکاری خود را همان طور که در هفته های گذشته بوده است حفظ خواهیم کرد.

اردوغان گفت: روز پانزدهم ژوئیه گذشته روز پیروزی بود و ملت ترکیه به شکست و تسلیم نه گفت و در برابر کسانی ایستاد که دست به کودتا زدند. وی گفت: مردم ترکیه، خائنانی را که برای این کودتا نقشه کشیدند بازداشت و با این کار شجاعت و اصالت خود را اثبات کردند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: باید آمریکا میان ترکیه و فتح الله گولن یکی را انتخاب کند.
در همین رابطه خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: احساسات ضدآمریکایی در میان مردم ترکیه رو به افزایش است و این رویه تنها با استرداد فتح‌الله گولن به ترکیه آرام می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، فتح‌الله گولن را که از سال 1999 در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد عامل اصلی کودتای نافرجام 15 ژوئیه (25 تیر) در کشورش می‌داند.

در همین راستا، اردوغان دستور دستگیری حامیان این مبلغ مذهبی را در دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، مدارس و رسانه‌ها ترکیه صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار