ارومیه؛

روح مالیات توزیع ثروت و مساوات در جامعه

دریافت مالیات از صاحبان درآمد و ثروت و توزیع آن در جامعه باعث تعادل ثروت و برقراری مساوات در جامعه می شود که روح مالیات چیزی جز این نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،در امام جمعه شهرستان شاهین دژ آذربایجان غربی در دیدار رئیس و کارکنان اداره مالیاتی این شهرستان که به مناسبت هفته فرهنگ سازی مالیاتی صورت می گرفت با اشاره به این موضوع که مالیات از ادوار گذشته تا کنون مهم ترین منبع درآمد حکومت ها به شمار می رفته است بر اهمیت مالیات در اقتصاد تاکید کرد و افزود : برخی فعالان اقتصادی و صنوف به ویژه برخی مشمولان مالیات بر ارزش افزوده به طرق مختلف از جمله ارائه فاکتورهای غیر واقعی و تبانی با خریدار از زیر بار دادن مالیات شانه خالی می کنند که در این زمینه لازم است ماموران مالیاتی با هوشیاری و جدیت با این گونه تخلف ها برخورد کنند .

حجت الاسلام باقری اضافه کرد : برخی ها فرار از پرداخت مالیات را برای خود افتخار می دانند ولی در واقع این موضوع جرم بزرگ و نابخشودنی است .

امام جمعه شهرستان شاهین دژ دریافت مالیات از صاحبان درآمد و توزیع مجدد آن در جامعه را باعث تعادل در ثروت و بر قراری مساوات و عدالت در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت : روح مالیات چیزی جز برقراری این عدالت و مساوات در جامعه نیست.

حجه الاسلام باقری همچنین خواستار رعایت حال مؤدیان همچنین به کارگیری دقت در جلوگیری از تبعیض مالیاتی در بین مؤدیان شد و گفت : کمک های مؤدیان به کمیته امداد و مساجد و بهزیستی می بایست از درآمد مشمول مالیات آنها کسر شود .

تقی غنیمی رئیس اداره مالیاتی شاهین دژ نیز در این دیدار با بیان اینکه اقتصاد سالم اقتصادی است که بر پایه مالیات استوار شده باشد به ارائه گزارشی از وضعیت درآمد های مالیاتی در شهرستان شاهین دژ به ویژه پرداختی های صورت گرفته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان پرداخت .

همچنین به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی رئیس وکارکنان اداره مالیاتی شهرستان دژ با فرماندار این شهرستان نیزدیدار کردند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: جامعه ، ثروت ، مساوات ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.