اصفهان؛

تولید بیشترین نخاله ساختمانی در شهر اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: بیشترین نخاله ساختمانی در شهر اصفهان تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فضل الله کفیل در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، ورود کشاورزان و نظام صنفی آنها به منظور پیشگیری از برداشت های غیرمجاز را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزان باید در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جهت پیشگیری از برداشت چاه های غیرمجاز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به حمایت های جدی دستگاه قضا پیرامون پیشگیری از برداشت های غیرمجاز، افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و پائین رفتن سطح آب های زیرزمینی و همکاری
نظام صنفی کشاورزان، شرایط برای حذف چاه های غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند فراهم است که لازم است آب منطقه ای با برنامه تدوین شده ارائه و اقدامات اجرایی لازم را انجام دهد.

فرماندار اصفهان به سه مأموریت شاخص در حفاظت از رودخانه زاینده رود اشاره و تأکید کرد: عدم برداشت پساب، عدم تخلیه نخاله های ساختمانی در بستر و حریم رودخانه و عدم تجاوز به اراضی حریم و بستر و لغو قراردادهایی که از قبل منعقد شده اند، ازجمله مأموریت های شاخص در رابطه با حفاظت از رودخانه بوده که باید با نظارت جدی میراب اجرایی شود.

وی اظهار داشت: گزارش اقدامات صورت گرفته پیرامون عدم برداشت پساب از تصفیه خانه فاضلاب شرق و تصفیه خانه جنوب اصفهان ظرف مدت یک هفته آینده، باید در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ارائه شود.

کفیل تأکید کرد: گزارشی از وضعیت اراضی واگذار شده در حریم و بستر رودخانه، از آبشار تا پل زیار باید در هر جلسه ارائه و بررسی های لازم در این رابطه صورت پذیرد.

وی در رابطه با تخلیه نخاله های ساختمانی ابراز داشت: تخلیه این نخاله ها در مسیر رودخانه، جاده دسترسی به رودخانه و کانال های آب، علاوه بر آسیب به عرصه منابع طبیعی، چهره نامناسبی از شهرستان اصفهان به نمایش می گذارد.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین نخاله ساختمانی در شهر اصفهان تولید می شود، تصریح کرد: تشکیل شرکت حمل و نقل بار در شهرداری ظرفیت خوبی برای کنترل تخلیه نخاله ها بوده و در این رابطه با محوریت اداره منابع طبیعی پیگیری های قانونی لازم باید صورت پذیرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.