زاهدان؛

ایرانشهر؛ منطقه‌ای گرمسیر با حیات وحش متنوع

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهرگفت: این شهرستان یکی از مناطق گرمسیر کشور با منابع آبی مناسب موجود در آن سبب تنوع حیات وحش در این منطقه شده است.

ایرانشهر؛ منطقه‌ای گرمسیر  با حیات وحش متنوعبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، هاشم زهی گفت: از 276 گونه جانوری شناخته شده در ایرانشهر 164 گونه را پرندگان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: چشمه ها، رودخانه ها و نهرها مامن و منبع تامین کننده آب برای پرندگان و سایر جانوران است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر با تاکید بر حفظ و مراقبت از محیط زیست و حیات وحش تصریح کرد: امیدواریم روز به روز بر تعداد و تنوع حیات وحش و گونه های مختلف جانوری منطقه افزوده شود و هیچگاه شاهد نابودی محیط زیست و از بین رفتن نسل جانوران به ویژه پرندگان زیبا نباشیم پس مراقبت از این طبیعت زیبا وظیفه عموم مردم است.

هاشم زهی گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به شکار این پرندگان می کنند که انتظار می رود مردم برای حفظ و نگهداری آنها با محیط بانان همکاری کنند.

وی از مردم منطقه درخواست کرد در فصل گرما و کمبود آب با فراهم کردن شرایط و تامین آب به یاری پرندگان و سایر جانوران بشتابند و چنانچه افراد سودجو و شکارچیان غیرقانونی را مشاهده کردند به محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.