تسهیلات 16 هزار میلیاردی چه زمانی به دست صنایع کوچک می رسد؟

بر اساس تصمیمات اتخاذشده از سوی سازمان صنایع کوچک، 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید در نظر گرفته شده و طبق وعده تا آخر امسال پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت و تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فتحعلی محمد زاده معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اقدامات این سازمان برای حمایت از صنایع کوچک گفت: تاکنون 1200 واحد صادرات گرا شناسایی شده و برای حمایت از این صنایع اقداماتی از جمله برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاه و امضای تفاهم نامه با بیمه ایران صورت گرفته است.

وی افزود: امسال حدود 16 هزار میلیارد تومان برای صد هزارو 500 واحد صنعتی متقاضی شروع فعالیت، بنگاه های فعال با ظرفیت محدود و واحدهای صنعتی غیرفعال  در نظر گرفته شده است.

محمدزاده اظهارداشت: حدود41 هزار واحد صنعتی در سامانه بهینه یاب ثبت شده و در دست بررسی است که از این بین 9 هزارو 750 واحد مستقر در شهرک های صنعتی و مابقی بیرون شهرک قرار دارند.

وی افزود:در حال حاضر 32 هزارو 692 واحد صنعتی زیر ظرفیت اسمی خود مشغول فعالیت هستند و 5 هزارو 369 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها  معرفی شده اند.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک تصریح کرد: تا پایان شهریورماه تسهیلات مورد نظر به طور مشخص برای طرح ها ارائه می گردد.

ابولفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه این برنامه گفت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی بنگاه های اقتصادی  است که در زمان تحریم و رکود اقتصادی ، قربانی شده اند.

وی افزود: بر اساس گفته های رئیس بانک مرکزی پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ، طبق هماهنگی این نهاد دولتی تدوین نشده که می توان به این امر بی انضباطی مالی گفت.

روغنی اذعان داشت: تسهیلات 16 هزارمیلیارد تومان از اعتبارات دولت تخصیص داده نشده بلکه منابع مالی بانک ها برای ارائه این تسهیلات در نظر گرفته شده که تاکنون این امر با مشکلاتی همراه بوده است.

وی عنوان کرد: حل تمامی مسائل تنها در دست سازمان صنایع کوچک نیست بلکه رفع این موانع به همکاری نهادهای مختلف نیازمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار