سمنان؛

مبارزه با آمریکا از مبانی تخطی ناپذیری است که باید حفظ و تقویت شود.

امام جمعه سمنان گفت: آمریکا اکنون در تمام عرصه های به ویژه در عراق و سوریه شکست خورده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر استکبارستیزی گفت: مقابله با آمریکا از مبانی تخطی ناپذیر امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی است که در تمام بخش ها باید به آن توجه شود.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب در سخنرانی های اخیرشان بارها بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید داشته اند که این انقلابی بودن، در استکبارستیزی خلاصه می شود.
وی مقابله با آمریکا را اصلی ترین مبانی انقلابی بودن در جمهوری اسلامی دانست و افزود: آمریکا اکنون در تمام عرصه های به ویژه در عراق و سوریه شکست خورده است.
امام جمعه سمنان با اشاره به سخن اوباما رئیس جمهوری آمریکا در این مورد که مساله سوریه باعث رنجش و سفیدشدن مویش شده است، گفت: در پاسخ این ادعا باید گفت، مساله سوریه با شما چنین نکرده، بلکه جنایات و خیانت های خودتان است که این بلا را بر سرتان آورده است.
آیت الله شاهچراغی، گروه تروریستی داعش را تولیدی آمریکا دانست و گفت: بنیانگذار گروه داعش خود آمریکاست و دلیل به وجود آوردن این ولد نامشرع از سوی آمریکا، مقابله با جمهوری اسلامی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه گروه داعش در منطقه روزهای پایانی عمر خود را می گذراند، تاکید کرد: آنچه استکبار به عنوان داعش برای مقابله با ایران اسلامی ساخت، اکنون بلای جان خودشان شده و به مار مسمومی تبدیل شده که به سوی خودشان بازگشته است.
وی به دهه کرامت و حضور خادمان حرم رضوی در برنامه زیر سایه خورشید در شهرستان های استان سمنان اشاره و با قدردانی از این حرکت، گفت: حضور این خادمان، عطر و معنویت رضوی را در تمام استان پراکنده کرده است و برکات زیادی دارد.
امام جمعه سمنان با اشاره به ولادت حضرت ثامن الائمه امام رضا(ع) گفت: ایشان شرط توحید را ولایت عنوان کردند و در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز ولایت از آن ولی فقیه است پس همه باید پیرو ولایت فقیه باشند و حرف و عملی، خلاف ولی فقیه نداشته باشند.
وی به دیدار کارکنان وزارت اطلاعات با رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: رهبری در این دیدار، کارکنان وزارت اطلاعات را محافظان نظام اسلامی دانستند و بر تربیت نسلی انقلابی با تقویت ایمان و معنویت تاکید داشتند.
 امام جمعه سمنان، وحدت را از ویژگی ها و امتیازهای ویژه استان عنوان و خاطرنشان کرد: تمام شهرستانهای استان سمنان در واقع یک شهرستان هستند، سربسته می گویم که مردم ولایی استان باید مراقب و حافظ یکپارچگی و انسجام استان باشند تا به آن خدشه ای نرسد.
تعدادی از خادمان رضوی با حضور در بین نمازگزاران در مصلای سمنان، با امام جمعه و مسوولان سمنان دیدار کردند و مردم مومن و متدین نیز از معنویت حضور پرچم و نمادهای حرم رضوی در نمازجمعه سمنان بهره بردند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار