اصفهان؛

خدام حرم رضوی بخش برزک کاشان را زیر سایه خورشید بردند

10 روستای بخش برزک از توابع کاشان با ورود کاروان زیر سایه خورشید و طنین نوای «یا ضامن آهو» خدام حرم رضوی معطر و متبرک شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سادیان، مرق، ویدوج، ویدوجا، اُزوار، آزران،ورکان، آرنجن، تجره، پَنداس 10 روستایی بود که علاوه بر شهر برزک دیروز با حضور کاروان زیر سایه خورشید جان‌تازه‌ای از خیر و برکت خدام حرم رضوی گرفت.

قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی «اکبر خواص‌فرد» خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی، سخنرانی حجت‌الاسلام زهیر ثباتی‌مقدم، روحانیکاروان زیر سایه خورشید، پرچم‌گردانی سیدرضا حسین زاده، خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی و توزیع نمک تبرکی حرم رضوی از جمله‌ برنامه‌های این کاروان در 10 روستای بخش برزک بود.

روستانشینان مهربان، پاکدل و روشن ضمیر بخش برزک هر کدام جداگانه جلوی درب خانه‌هایشان با دودکردن اسفند،گذاشتن گلدان گل، توزیع گز و شیرینی و شربت حال و هوای خاصی به مراسم استقبال بخشیده بودند آنچنان که از این همه شور و شوق ولایی و

روحیه معرفتی ترا با پای دل به مشهدالرضا(ع) می‌بردند و زائر حرم رضوی می کردند.

زنان و مردان قد خمیده و عصا به دست، کودکان ساده و معصوم با صورت‌های آفتاب سوخته، دختران و پسران بی آلایشی که با دنیا دنیا عرض ارادت و شیدایی از مسرت این حضور به استقبال آمده‌بودند اشک شوق را در قاب چشمانت می‌درخشاندند و چراغ پرفروغ شور و شعوردینی را در قلبت مشعل می‌کردند.

باغ اندیشه‌ هر بیننده‌ای با مشاهده این همه عرض ارادت و توسل به سبزینه‌ای میرویید که این پاکدلان فقط برای ورود خادمان بارگاه ثامن الحجج تمام شیدایی و شورآفرینی را به او ج نشاندند پس اگر می‌فهمیدند مولا و امام مهربانشان قدم بر چشمانشان می‌گذارد جان را پیشکش قدومش می کردند.

پرچم‌های سبز که بر دستان نوجوانان در آسمان آبی مو ج می‌خورد، شیشه‌ها و گلاب‌‌پاچ‌های گلاب، گلبرگ‌های گل محمدی و سبدهای نقل و شکلات در دستان با سخاوت و مهربان اهالی روستاهای بخش برزک که بر سر و روی خادمان چون باران شکوفه می‌پاچیدند پیام عشق و میهمان‌نوازی، کرامت و محبت مردمانی به زلالی آب و آینه را برایت تفسیر می‌کرد.

خدام حرم رضوی، در بدو ورود به بخش برزک کاشان با حضور بر سر مزار محمد طالبی و غلامحسین رضایی دو شهید در روستای سادیان و ذکر نوای زیبای «یا غریب الغربا، یا معین الضعفا» دل اهالی روستا را به پنجره فولاد در صحن سقاخانه گره‌زدند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از روستای سادیان با نوای گرم و پرشور «جانم رضا»وارد روستای مَرق زادگاه بابا افضل الدین مرقی کاشانی( زاده نیمۀ اول قرن شش، فوت حدود ۶۱۰ ه.ق.)،عارف،فیلسوف و حکیم بزرگ ایرانی شد و مورد استقبال پرشور اهالی این روستا با حلقه‌های گل، قربانی گوسفند و توزیع شربت و شیرینی قرارگرفتند .

سفیران رضوی،پس از آن شهر برزک را نیز با نوای «یا ضامن آهو» معطر و متبرک کردند و دیدارهای مردمی خود را با حضور در روستاهای ویدوج و مسجد جامع ویدوجا ادامه دادند.

آستان امامزاده جعفر بن علی بن ابی‌طالب(ع) در روستای اُزوار نیز لحظاتی با نوای خدام حرم رضوی رایحه‌ای رضوی گرفت و پس از آن خدام راهی روستای آزران شدند.

کاروان زیر سایه خورشید با عبور از مسیر استقبال اهالی آزران خود را به مسجد صاحب‌الزمان(عج) این روستا رساندند و در این مسجد علاوه بر ایجاد فضای معنوی با نشستن بر سر سفره نذری غذای جشن میلاد ثامن الحجج به سفره‌هایشان رزق و روزی و برکت روز افزون دادند.

نمایندگان امام رضا(ع) پس از آن به روستای ورکان و مسجد الحسین (ع) در این رو ستا رفتند با نوای گرم «یا ضامن آهو و علی موسی الرضا(ع)» از دل این روستانشین‌های صاف و صادق و بی‌ پیرایه به مشهدالرضا(ع) پل زدند و چراغ زیارتی دلچسب در دلشان روشن کردند.

خادمان امام رضا(ع) پس از حضور در روستای ورکان وارد روستای آرنجن و آستان امامزاده احمد از نوادگان حضرت ابالفضل (ع) در این روستا شدند و از زبان این نواده قمر منیر بنی هاشم تبریک ایام میلاد هشتمین خورشید تابناک امامت و ولایت را محضر صاحب الزمان(عج) عرضه داشتند.

بقعه متبرکه ابامحمود انصاری در روستای پنداس و یادمان شهدای گمنام در این بقعه نیز در نهمین روز از ایام دهه کرامت با حضور خدام حرم رضوی زیباترین روز تابستانیش را با عطر رضوی در دامن دشت و کوه خاطره کرد.

روستای تَجره نیز به عنوان پایان بخش دیدارهای مردمی در روز جمعه با حضور کاروان زیر سایه خورشید فروغ دیگری گرفت و معطر به عطر حضور سفیران رضوی شد.

شایان ذکر است: کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به مدیریت حسین کمیلی، حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی، اکبر خواص فرد مداح کاروان و سیدرضا حسین زاده خادمان دربان کشیک هفتم آستان از مشهد مقدس به دارالمومنین کاشان اعزام شده است تا علاوه بر شرکت در برنامه های اجرایی دهه کرامت به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان جشن ملی زیر سایه خورشید را در کنار شهروندان کاشانی به بزم بنشینند.

حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر،دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی رو ستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر،عیادت از بیماران سرطانی، دیالیزی و بیمارستان‌های کاشان،اجرای آیین اذان گویی در گوش نوزادان و حضور در زندان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت خطه ولایت مدار کاشان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.