سیستان وبلوچستان

جمع آوری 30 میلیارد ریال زکات در استان

سال گذشته 30 میلیارد ریال زکات بدون احتساب مشوقات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نماینده ولی فقیه در استان امروز در جلسه ستاد زکات استان با بیان اینکه زکات؛ بعنوان واجب دین و یکی از ارکان مشترک فقه اسلامی در بین مذاهب است گفت: مردم با بجا آوردن این حکم الهی؛ می توانند شکاف طبقاتی در جامعه را از بین ببرند.

آیت الله سلیمانی کاهش شکاف طبقاتی در جامعه را از آثار زکات درمانی بیان کرد و افزود: زکات دارای آثار شرعی و وضعی در احکام الهی است که اگر پرداخت نشود هم برای فرد و هم برای جامعه خسران آور است.

وی گفت: اثر وضعی نپرداختن زکات توسط مومن؛ دریغ شدن باران رحمت الهی بر جامعه و خشکسالی های پی در پی و اثر شرعی آن مواخذه شدید الهی در روز قیامت است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از مسئولین؛ معتمدین و علمای تشیع و تسنن خواست تا نسبت به آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم برای پرداخت زکات بیش از پیش تلاش کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم در این جلسه گفت: تلاش شده است تا میزان زکات جمع آوری شده در استان؛ بر اساس بررسی ها و نیاز سنجی هایی که وجود دارد؛ هزینه شود.

شهرکی با بیان اینکه 90 درصد زکات جمع آوری شده برای معیشت نیازمندان صرف شده است افرود: تنها 10 درصد زکات در سال گذشته صرف امورات عمرانی شده که آن هم بدلیل اهمیت داشتن مسئله معیشت؛ در طی امسال و سالهای آینده به این حوزه تعلق می گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار