ارومیه؛

آغاز اجرای طرح پلاک کوبی درختان

اجرای طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان با هدف ساماندهی، حفاظت و جلوگیری از قطع درختان در ارومیه آغاز شد

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی شایگان، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه پلاك كوبي درختان در امر مديريت ، حفظ و نگهداري از آنها نقش موثری دارد، گفت: با توجه به نيازهاي آماري و همچنين پايش و حفظ درختان، سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه اقدام به پلاك كوبي درختان با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي و تشكيل پايگاه داده ها کرد.

وی افزود: در سال گذشته در پروژه پلاك كوبي درختان، 350 هكتار از سطح شهر اروميه با تعداد 13000 اصله درخت پلاك كوبي گرديد.

شایگان افزود: در محدوده منطقه يك شهري نیز 1800 هكتار درختان شهری پلاك كوبي شده است.

وی یادآور شد: با توجه به دستور معاونت خدمات شهري شهرداري در خصوص حفظ ميراث طبيعي شهر اروميه و براي حفظ درختان كهنسال داخل شهر و جلوگيري از تعرض و قطع آنها در آبان 94 بيش از 1300 اصله درخت در محل دانشگاه اروميه واقع در خيابان شهيد بهشتي پلاك كوبي شدند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به کاهش استفاده از سموم شیمیایی در فضای سبز ارومیه، بیان کرد: در راستای کاهش سموم شیمیایی از روش های مبارزه بیولوژیک در پارک ها و خیابان های سطح شهر استفاده می شود.

وی گفت: سازمان پارک ها و فضای سبز اقدام با استفاده از تله های توری که قادر به شکار حشرات است و رولهای (نوار) بیولوژیک و چسبناک زرد رنگ که دارای طول موج خاصی بوده و برای حشرات بی خطر می باشد، به دور تنه درختان جهت کاستن از آفات و حشرات مضر استفاده می نماید.

شایگان خاطر نشان کرد: این اقدامات برای نخستین بار در سطح آذربایجان غربی صورت می گیرد

انتهای پیام/س

برچسب ها: طرح ، پلاک ، درخت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.