رشت؛

‍ عامل شکار یک قلاده پلنگ در رودبار شناسایى و دستگیر شد + عکس

مدیر کل سازمان محیط زیست گیلان گفت: به دنبال دریافت گزارشى مبنى بر شکار غیرمجاز یک قلاده پلنگ نیروهاى یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

 به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،قربانعلی محمدپور اعلام کرد: محیط بانان پس از مدتى تحقیق و بررسى یک مظنون را در این رابطه شناسایى نمودند، مامورین پس از اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایى درمیان گذاشتند.

‍ عامل شکار یک قلاده پلنگ در رودبار شناسایى و دستگیر شد + عکس

وی در ادامه افزود: محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایى از دادستان به همراه مامورین نیروى انتظامى وارد خانه مربوطه شده و به تفتیش این مکان پرداختند که در جریان بازرسى از این خانه یک تخته پوست پلنگ، تعدادی فشنگ ساچمه زنى و پنج عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) کشف و ضبط گردید.

محمد پور با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایى معرفى گردید و باتوجه به اینکه از خانه این متخلف اسلحه اى کشف نشده اما تعداد فشنگ بدست آمده است به احتمال زیاد این متخلف داراى اسلحه قاچاق بوده و یا بوسیله اسلحه متعلق به غیر اقدام به شکار پلنگ نموده است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان گیلان در پایان گفت : بر اساس بررسی های اولیه این پلنگ شکار شده متعلق به چندی قبل می باشد و پوست از شهر رودبار به اداره کل انتقال داده شد و کارشناسان حیات وحش بررسی لازم در مورد سن و زمان شکار را انجام میدهند  و همچنین تحقیقات مراجع قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.