سردار اکبر شاهی در نشست خبری فرمانده پلیس راه آهن کشور:

پلیس باید اقتدار خود را در مردم جستجو کند/افزایش 99 درصدی کشفیات مواد مخدر

رئیس پلیس راه آهن گفت: در حوزه مواد مخدر،99 درصد افزایش کشفیات نسبت به زمان مشابه داشته ایم که بیشترین آن مواد سنتی شامل تریاک و حشیش بوده است.

پلیس باید اقتدار خود را در مردم جستجو کند/راه اندازی سامانه پلیس راه آهن در سال 95به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا اکبر شاهی  رئیس پلیس راه آهن در نشست خبری فرمانده پلیس راه آهن کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه سال 95 توانسته ایم، سامانه پلیس راه آهن را در راستای اشرافیت اطلاعاتی راه اندازی کنیم که برای برخورد با مجرمان چه در حوزه سرقت و چه در حوزه قاچاق کالا بسیار اثر بخش است.

وی تصریح کرد: حوزه ریلی که وظیفه جابه جایی مسافر و کالا را دارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که استفاده از این سیستم ریلی به دلیل بالا بودن ظرفیت و امنیت، بسیار مقرون به صرفه و آسایش نسبی خوبی را به همراه دارد.

در حال تکمیل...

سردار اکبر شاهی با اشاره به دیگر برنامه ها و اقدامات پلیس راه آهن در سال 95 افزود: برخورداری کشور از بالاترین سیستم ریلی به طول 13 هزار کیلومتر یکی از افتخاراتی است که نقش کاربردی مهمی در تامین امنیت مسافران و توسعه صنعت حمل و نقل، ایستگاه ها، مراکز بارگیری و خطوط ریلی دارد.

* کاهش 35 درصدی سرقت در 4 ماهه اول سال

وی با اشاره به برخی از طرح های عملیاتی اجرا شده، گفت: شناسایی و دستگیری سارقان، خریداران اموال مسروقه، جمع آوری معتادان و افراد بدون مکان، کارتن خواب ها، مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت حوزه ریلی، مبارزه با سرقت در شبکه های ریلی از جمله طرح های عملیاتی اجرا شده هستند که خوشبختانه توانسته ایم در 4 ماه اول سال 95، کاهش 35 درصدی سرقت را داشته باشیم.

سردار اکبر شاهی ادامه داد: پلیس راه آهن با افزایش تعداد دوربین ها موفق شد با کمترین زمان ممکن در محل سرقت حضور یابد و 8 مورد از سارقان را در محل حادثه دستگیر و اموال مسروقه را کشف کند.

* سارقان و تبهکاران در حوزه ریلی حاشیه امنی نخواهند داشت

رئیس پلیس راه آهن تاکید کرد: با هوشیاری پلیس در طول شبانه روز، سارقان و تبهکاران حاشیه امنی در حوزه ریلی نخواهند داشت.

*  ارزش ریالی کالای قاچاق 65 درصد افزایش یافت

وی با اشاره به حوزه کالای قاچاق و دستورالعمل های ابلاغ شده در خصوص حساسیت های این حوزه، تصریح کرد:  پلیس راه آهن در حوزه ریل، ماموریت ها و نشست هایی را با اساتید ویژه برگزار کرد که با آموزش های داده شده خوشبختانه در سال 95 ، ارزش ریالی کالای قاچاق نسبت به مدت زمان مشابه، 65 درصد افزایش پیدا کرده است که این امر هدفمند بودن پلیس را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین اقلام کشفیات شامل البسه، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات رایانه ای، تلفن همراه و لوازم جانبی بوده است که از مسیرهای هرمزگان، آذربایجان، جنوب و جنوب غرب وارد کشور شده است.

* 99 درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر در سال جاری

سردار اکبر شاهی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر، خوشبختانه 99 درصد افزایش کشفیات نسبت به زمان مشابه داشته ایم که بیشترین آن مواد سنتی شامل تریاک و حشیش بوده است.
 
وی در خصوص اجرای 4 مرحله از طرح ارتقای امنیت ریلی خبر داد و گفت: با اجرای 4 مرحله از طرح ارتقای امنیت ریلی توانسته ایم 7 هزار و 980 گرم انواع مواد مخدر را کشف کنیم.

رئیس پلیس راه آهن ادامه داد: همچنین 1405 عدد قرص متادون و روان گردان کشف و نیز 435 نفر کارتن خواب، ولگرد، سارق و حمل کنندگان مواد مخدر را در طرح ارتقای امنیت ریلی دستگیر کرده ایم.

* انسجام منطقه ای با طرح محوری وحدت

سردار اکبر شاهی بیان کرد: طرح محوری وحدت که یکی از طرح های اصلی پلیس راه آهن در سراسر کشور است، برای اولین بار در سال 95 به اجرا درآمد که در این طرح مقرر شد، مناطقی که دارای اشتراکات ماموریتی هستند در یک استان تجمیع و یک انسجام منطقه ای را با همپوشانی تشکیل دهند که در واقع اهداف این طرح بهبود و ارتقاء برخورد موثرتر با مجرمان در حوزه ریلی است.

وی ادامه داد: پلیس راه آهن توانست در استان های یزد، فارس، زنجان، شاهرود، خراسان، کرمان و قم بیش از 780 نفر از کسانی را که اقامت غیر مجاز داشته اند را دستگیر و 45 نفر از افراد دارای مدرک جعلی را شناسایی کند، در این میان 11 نفر از اتباع خارجی که گذرنامه جعلی داشته اند نیز دستگیر شدند.
 
سردار اکبر شاهی در خصوص اقدامات حوزه فرهنگی ادامه داد: امروز پلیس این افتخار را دارد که در حال حاضر بالغ بر 6 هزار و 660 همیار پلیس نوجوان را در 91 مدرسه با اعزام تیم آموزشی و افسران کارشناس در حوزه ریلی، تربیت و آموزش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار