جعفر فلاح و امیر زمستانی، دو کوهنورد مرندی پس از صعود به قله هفت هزار و 546 متری موستاق آتا در کشور چین با استقبال شهروندان شهرستان مرند به این شهر وارد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این دو کوهنورد به همراه پنج کوهنورد کشورمان در مدت 12 روز موفق شدند به قله هفت هزار و 546 متری موستاق آتا در کشور چین که جزء قله های کوه هیمالیا است صعود کنند.

این اولین صعود برون مرزی زمستانی و فلاح بود که به علت وجود شکاف های یخی، دیوارهای یخی و سنگی و بهمن گیر بودن مسیر ، سخت ترین صعود برون مرزی این ورزشکاران تلقی می شود.

قله موستاق آتا در مرکز سلسله جبال بزرگ آسیا قرار گرفته است که از جنوب به قراقروم، از غرب به پامیر و از شمال به کانلان و تیان شان ارتباط دارد. این قله دارای دامنه های ملایمی با شیب 25 تا 30 درجه می باشد. مستاق آتا شاید از لحاظ تکنیکی کوهی آسان باشد، اما یک صعود هیمالیایی تمام عیار بر روی قله اصلی 7000 متری می باشد و کوهنورد باید توانایی حمل بار و بر پایی کمپ در ارتفاع بالا بر روی کوه را داشته باشد. این کوه با ارتفاع 7546 متر شاید مرتفع ترین کوه قابل اسکی در جهان باشد.

این دو کوهنورد پس از فتح قله کوه موستاق آتا، خود را برای صعود به کوه چوآ یو به ارتفاع هشت هزار و 201 متر واقع در مرز کشور چین و نپال در اردیبهشت ماه سال 96 آماده می کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.