مهاباد؛

ساخت بزرگترین تصفیه خانه آب جنوب استان در آینده ای نزدیک

تصفیه خانه شهرستان مهاباد سال آینده به بهره برداری میرسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مهاباد گفت : این تصفیه خانه در حال ساخت ، سال آینده در شهرستان مهاباد به بهره برداری میرسد.

علیخواه افزود : با بهره برداری از تصفیه خانه آب در شهرستان مهاباد ، ضمن رفع برخی مشکلات فعلی ، نیاز شهرستان هم تا سالها تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه جدید مهاباد 5 هکتار مساحت دارد و با ظرفیت تصفیه 750 لیتر در ثانیه، قادر خواهد بود سالانه بیش از 23 میلیون متر مکعب آب را تصفیه کند.

پیش بینی شده است ساخت این تصفیه خانه در مجموع 430 میلیارد ریال هزینه دربر داشته باشد.

مدیر استانی طرح ساخت تصفیه خانه مهاباد نیز بیان داشت : برای ساخت این تصفیه خانه تاکنون 180 میلیارد ریال صرف شده و پیشرفت فیزیکی آن به لحاظ عمرانی یا سیویل ، 80 درصد و به لحاظ نصب تجهیزات حدود 25 درصد بوده است.

فکری افزود :ساخت این تصفیه خانه از سال 93 کلید خورده و قرار است بزرگترین تصفیه خانه جنوب استان آذربایجان غربی شود.

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی نیز گفت : این طرح که بهمن سال 96 به بهره برداری میرسد، تا سال 1418 که افق طرح پیش بینی شده ، جوابگوی تصفیه آب مهاباد خواهد بود و توانایی تصفیه آب شرب سالم برای 250 هزار نفر را دارد.

داریوش رضایی افزود : این تصفیه خانه از سیستم شناورسازی و سیستم کلرزنی گازی برای گندزدایی و زلالسازی آب استفاده خواهد کرد.

تصفیه خانه آب مهاباد قرار است با تصفیه 64800 مترمکعب آب در شبانه روز نیاز شهرستان مهاباد برای 25 سال آینده را تامین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.