شهرکرد؛

اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد

همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی برترین ها در شهرکرد برگزار شد.

اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع) و آخرین روز از دهه کرامت، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی برترین ها در شهرکرد برگزار شد.

در این آیین با حضور رمضانعلی محسنی مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از کتابخوانان برتر در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، و کتابداران استان تجلیل به عمل آمد.

تجلیل شدگان شامل 22 نفر در بخش فردی، 4 خانواده در بخش خانوادگی و 8 کتابخوان برتر بودند.

همچنین طاها رفیعی به عنوان برگزیده کشوری در بخش نقاشی از کتاب «دوست مهربان کبوترها» در گروه سنی کودکان و نوجوانان مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال پس از پنج دوره برگزاری به استان ها واگذار و برای اولین بار همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور برگزار شد.

فرهاد خلیل مقدم با بیان شرکت 5 هزار و 448 نفر در این جشنواره، افزود: این افراد شامل یک هزار و 407 نفر از این تعداد در بخش آنلاین و چهار هزار و 41 نفر در بخش مکتوب بودند.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، همزمان با دهه کرامت، و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا (ع)، و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17 سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا (ع)» نوشته و منتشر شده در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره بود.

مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبک زندگی رضوی» نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

از اول ذی‌القعده خجسته سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) تا فرخنده سالروز ولادت پر خیر و برکت برادر بزرگوارشان حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) در یازدهم این ماه به عنوان «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.