235 هزار و 382 نفر در جشنواره امسال کتابخوانی رضوی در سطح کشورشرکت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مرتضی محمدزاده مدیرکل امور مجلس نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور  گفت: جشنواره در سه بخش کتاب "دوست مهربان کبوترها" برای کودکان، "اعترافات غلامان" برای نوجوانان و " علی‌ بن موسی‌الرضا (ع)" برای جوانان و بزرگسالان برگزار شد که 65 هزار نفر در بخش نوجوانان، 75 هزار نفر در بخش جوانان و بزرگسالان و بیش از 48 هزار نفر در بخش کودکان جشنواره شرکت کردند.

وی اظهار کرد: میزان مشارکت در بخش بزرگسالان 40 درصد، در بخش نوجوانان 35 درصد و در بخش کودکان 25 درصد بود.

محمدزاده همچنین از مشارکت بیش از 10 هزار خانواده با بیش از 30 هزار نفر جمعیت در این جشنواره خبر داد.

مدیرکل امور مجلس نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور یادآوری کرد: از بین شرکت کنندگان، حدود 142 هزار نفر در بخش مکتوب و حدود 92 هزار نفر در بخش الکترونیک شرکت کردند.

به گفته محمدزاده تعداد کل برگزیدگان در کشور در بخش فردی 839 نفر و در بخش کتابداران 248 نفر بود و 80 خانواده نیز در بخش خانوادگی برگزیده شدند.

مدیرکل امور مجلس نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور با اشاره به استقبال خوب از این جشنواره که حتی از اقشار اهل سنت نیز در آن شرکت داشتند، تصریح کرد: جشنواره امسال چند ویژگی داشت. امکان حضور برای همه اقشار و گروه‌های سنی فراهم بود، در 31 استان دبیرخانه جشنواره تشکیل شد و امکان شرکت خانواده‌ها و همچنین افراد خارج از کشور نیز فراهم بود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.