پس از آن که شمار قربانیان سیل لوئیزیانا به 5 نفر رسید، رئیس جمهور آمریکا این ایالت را منطقه فاجعه دیده اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از سیل های جاری شده در ایالت لوئیزیانا که سبب کشته شدن دست کم 5 نفر شد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا لوئیزیانا را منطقه فاجعه دیده اعلام کرد. 

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد اوباما پس از گفتگو با فرماندار لوئیزیانا، با صدور اعلامیه ای، مناطق سیل زده را منطقه حادثه دیده اعلام کرد.

این در حالی است که گروه های امداد موفق به نجات بیش از 7 هزار نفر از این منطقه سیل زده شدند.  "جان بل ادواردز،" فرماندار لوئیزیانا اعلام کرد شماری افراد از داخل خودروهایشان و نیز خانه هایی که در آب فرو رفته و بیمارستانهایی که در معرض آسیب هستند در بخش جنوبی این ایالت نجات داده شدند. انتظار می رود این منطقه که در آب فرو رفته، شاهد بارانهای بیشتری به سبب گردباد که از ساحل خلیج به سمت اوهایو می آید، باشد.

ادواردز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: حتی با وجود بالا آمدن خورشید، ارتفاع آبها در مناطق فراوانی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین این سیلها را بی سابقه توصیف کرد. از سوی دیگر، "مارکتا والترز،" مدیر اداره کودکان و خانواده در لوئیزیانا گفت حدود 5 هزار نفر در این ایالت مجبور شدند شب را در پناهگاه ها سپری کنند. سرهنگ مایکل ادمونسون، از نیروهای پلیس ایالت لوئیزیانا نیز گفت چندین فروند بالگرد اقدام به انتقال غذا و آب به افرادی کرده است که همچنان سیل آنها را محاصره کرده است. همچنین برخی بیماران که وضعشان وخیم است با بالگرد به مناطقی دیگر منتقل شده اند.


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار