یک منطقه در ولایت بغلان به دست طالبان افتاد

مقام‌های ولایت بغلان در شمال افغانستان تایید کرده‌اند که در پی تهاجم ستیزه‌جویان گروه طالبان، منطقه "دهنه غوری" به دست این گروه افتاده است.

یک منطقه در ولایت بغلان به دست طالبان افتاد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از بی‌بی‌سی، محمود حق‌مل سخنگوی والی بغلان گفت که این منطقه در پی حملات شدید طالبان و عقب نشینی نیروهای دولتی دوشنبه شب (۲۴ اسد/مرداد) به دست این گروه افتاد.

آقای حق‌مل افزود که نیروهای دولتی در کوه‌های اطراف مرکز ولسوالی (شهرستان) دهنه غوری مستقر شده و در پی تدارک عملیاتی برای پس گرفتن آن هستند.

گروه طالبان با انتشار پیامی مدعی شده که این منطقه را شامگاه دیروز به صورت کامل به تصرف خود درآورده و تلفات سنگینی به نیروهای دولتی وارد آورده است.

براساس اعلامیه طالبان، مراکز دولتی این منطقه از سه روز پیش به محاصره نیروهای این گروه درآمده و دست کم چهار پایگاه نظامی دولتی هم به دست این گروه افتاده بود.

سخنگوی والی بغلان درباره تلفات و جزئیات بیشتر درباره سقوط دهنه غوری به دست طالبان اظهار نظر نکرد، اما گفت که تا ساعاتی دیگر جزئیات این موضوع را در یک کنفرانس خبری اعلام خواهد کرد.

برخی منابع گفته‌اند که طالبان با ورود به دهنه غوری کشتزارهای مردم را به آتش کشیده و عکس‌هایی از بازار این منطقه روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مغازه‌های سوخته یا در حال سوختن را نشان می‌دهد.

دهنه غوری از مدت‌ها پیش با تهدیدهای بلند امنیتی مواجه بود. پاییز پارسال طالبان با حمله گسترده‌ای قصد تصرف مرکز ولسوالی (شهرستان) دهنه غوری را داشتند، اما با عملیات نیروهای امنیتی عقب‌نشینی کردند.

این بار گروه طالبان حملات خود را هفته گذشته به قصد تصرف مراکز دولتی در این منطقه آغاز کرد، اما مقام‌های دولتی در بغلان از عملیات موفق نیروهای دفاعی و امنیتی علیه آنها خبر دادند.

حالا با تایید خبر سقوط دهنه غوری به دست طالبان، به نظر می‌رسد که نیروهای دولتی در بغلان به ویژه در این منطقه با چالش سختی روبرو هستند.

طالبان پیش از حمله به مراکز دولتی دهنه غوری، کنترل شماری از مناطق روستایی این منطقه به دست داشتند و حالا با تصرف کامل این منطقه، در واقع به منطقه استراتژیکی دست یافته‌اند که از آن جا می‌توانند مناطق همجوار آن را تهدید کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.