رویترز گزارش داد:

انتقاد نخست‌وزیر هند از پاکستان در سخنرانی روز استقلال

نارندرا مودی در سخنرانی اخیر خود از پاکستان انتقاد و بر لزوم حفظ وحدت هند تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه، نارندرا مودی – نخست وزیر هند – در سخنرانی خود به مناسبت سالروز استقلال هند، حامیان تروریسم در این کشور را محکوم کرد. وی با این کار خود، بدون اشاره به پاکستان، از این کشور انتقاد کرد.

این سخنرانی 94 دقیقه‌ای، طولانی‌ترین سخنرانی نارندرا مودی بوده است. بیشتر سخنان وی درباره پاکستان بود. اما وی درباره دستاوردهای دولت خود نیز سخنانی را مطرح کرد.

وی در سخنرانی خود اظهار کرد: "زندگی‌هایی که از تروریسم نشات بگیرند چگونه زندگی‌هایی خواهند شد؟ دولتی که با تروریسم روی کار آید چگونه دولتی خواهد بود؟ جهان این‌ها را متوجه می‌شود و همین برای من کافی است."

همزمان با سخنرانی مودی، چند مرد مسلح وارد یک اداره پلیس در نزدیکی کشمیر شدند و یک افسر را کشته و 10 نفر دیگر را مجروح کردند. پلیس هند گفت 2 نفر از مهاجمان در تیراندازی‌های پس از این حمله کشته شدند.

از زمانی که نیروهای امنیتی هند یک فرمانده گروه شبه نظامی "حزب المجاهدین" -- که در پاکستان پایگاه دارند -- را کشتند، تظاهرات خشونت آمیز در این منطقه افزایش یافت. تا روز دوشنبه، در جریان درگیری‌ها با نیروهای امنیتی هند دستکم 54 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

هند و پاکستان هردو بر بخش‌هایی از کشمیر تسلط دارند اما هرکدام از این کشورها مدعی حاکمیت بر این منطقه هستند. در 69 سال اخیر – که این دو کشور از سلطه انگلیس استقلال یافتند – بر سر تصاحب کشمیر بین هند و پاکستان دو بار جنگ روی داده است.

مودی در سخنرانی خود از دستاوردهای دولت خود نیز گفت. وی به اقدامات دولت برای بهبود زندگی مردم هند، برق‌رسانی به مناطق روستایی، بهره‌مند ساختن افراد کم درآمد از منابع مالی، و افزایش مراقبت‌های پزشکی پرداخت.

مودی در سخنانش از مبارزه با تورم حمایت کرد. وی گفت با رئیس بانک مرکزی هند توافق کرده است و قصد دارد تورم در این کشور را به 4 درصد برساند.

مودی در پایان سخنانش گفت: "یک جامعه، یک رویا، یک اراده، یک سرنوشت. ما در این جهت حرکت خواهیم کرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار