قصرقند

نبودن حامی برای سفال سازی سنتی در روستاهای قصرقند

سفال سازی سنتی در روستای هلنچکان از توابع شهرستان قصرقند با قدمت چندهزار ساله همچنان از نداشتن حامی و خریدار رنج می برد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان قصرقندگفت: صنعتگران شهرستان قصرقند حتی از پوشش بیمه ای محروم و با مشکلات گوناگونی رو به رو هستند.

عبدالوحید باشند ادامه داد:بارها برای ساماندهی و احداث کارگاه سفال سازی و معرفی آن تلاش شده ولی اقدامی از سوی مسئولان دست اندرکار انجام نشده است.

وی افزود: با نگاه مثبت مسئولان چندین شغل مستقیم و غیر مستقیم در زمینه تولید و فروش سفال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با سفر به روستای هلنچکان برای رونق این صنعت گام های مثبت بردارد.

مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر و قصرقند نیز اظهار داشت: سفال در هلنچکان کاملا بصورت سنتی ساخته می شود و نیاز است تا کارگاه سفال سازی در قصرقند ایجاد شود.

خیرالنساء امیری بیان کرد: سفالگران قصرقند از قشرهای ضعیف جامعه هستند و توانایی احداث کارگاه ندارند و بصورت سنتی در یک مکان کوچک چند متری انواع خمره، ظروف آبخوری و آشپزخانه، دیزی، بوسوز، اسباب بازی کودکان، وسایل تزئینی منزل و انواع کوزه ها را در طرح های مختلف تولید و با مبلغ اندکی به فروش می رسانند.

روستای هلنچکان از توابع شهرستان قصرقند و در حاشیه رودخانه کاجو به فاصله حدود پنج کیلومتری این شهر واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار