ارومیه؛

راه اندازی دستگاه تست ورزش در بیمارستان امام خمینی(ره)مهاباد

از اواسط مرداد ماه دستگاه تست ورزش در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد راه اندازی شد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،   مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دستگاه تست ورزش با اعتباری 230میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه متبوع خریداری و در بیمارستان امام خمینی (ره)مهاباد نصب و راه اندازی گردید. علاوه بر این دستگاه یک عدد UPS نیز برای این دستگاه به صورت جدا به ارزش 40 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه متبوع تهیه شده است.

وی افزود: در مجموع تست ورزشی آزمونی است که می‌تواند گرفتگیها و تنگی‌های عروق قلب را تا حدی نشان دهد و پزشک را در تصمیم‌گیری برای انجام دادن یا ندادن اقدامات تهاجمی‌تر مانند آنژیوگرافی راهنمایی کند. از کاربردهای پر اهمیت دیگر این تست در مورد ارزیابی کارایی افرادی است که ‌دچار سکته‌های قلبی می‌شوند و به اصطلاح تحمل فعالیتهای بدنی در آنها در طول زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرزنگ گفت: در بیمارستان امام خمینی مهاباد 4 متخصص قلب و عروق فعالیت دارند و از زمان اجرای طرح ماندگاری پزشکان و فعال شدن نوبت عصر درمانگاه تخصصی فعالیتهای مطلوب درمانی و کاهش پرداختی از جیب بیماران ، تجهیز بیمارستان به دستگاه های اکو و تست ورزش دامنه ارائه خدمات به بیماران قلبی وسعت یافته و رضایت بیماران و همشهریان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.