اراک؛

خروج پتروشیمی شازند از فهرست صنایع آلوده قانونی است

معاون سازمان محیط زیست کشور گفت : خروج مجتمع پتروشیمی شازند از فهرست صنایع آلوده قانونی و موقتی است .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در واکنش به مسائل مطرح شده توسط برخی مسئولین استان مرکزی و رسانه ها در مورد خروج پتروشیمی شازند از فهرست صنایع آلاینده گفت: این تصمیم با مستندات قانونی و در مقطع زمانی مشخص صادر شده و دائمی نیست .

سعید متصدی گفت: حذف مجتمع پتروشیمی شازند از فهرست صنایع آلاینده، بنا به درخواست قانونی این مجموعه برای بررسی نتایج خود اظهاری انجام شده توسط آزمایشگاه معتمد سازمان و تطبیق نتایج به دست آمده با حدود مجاز تعیین شده در بخش های هوا و پساب صنعتی، همچنین تایید نتایج خوداظهاری در بررسی های انجام شده توسط تیم کارشناسی اعزامی از معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفت.

 متصدی افزود: در نهایت با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، رفع آلودگی در سه ماهه آخر سال 94 پس از تصویب در کارگروه عوارض آلایندگی، به سازمان امور مالیاتی اعلام شد که البته خروج از فهرست آلاینده ها، مساله ای دائمی نیست و در صورت اثبات آلایندگی مجتمع مذکور، مراتب به امور مالیاتی کشور برای اخذ عوارض آلایندگی اعلام خواهد شد. 

یادآور می شود خبر خروج مجتمع پتروشیمی شازند از فهرست صنایع آلوده واکنش هایی در سطح مسئولین ، مردم و سازمانهای مردم نهاد و حافظ محیط زیست به وجود آورد و اعتراض نماینده مردم شازند در مجلس را هم در پی داشت . 

مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه امام خمینی شازند  و نیروگاه این شهرستان از صنایع بزرگ کشور محسوب می شوند که در جوار شهرستان شازند فعالیت دارند و مردم و مسئولین این منطقه همواره نگران اثرات مخرب آلایندگی این صنایع بر آب ، خاک و هوای این شهرستان و دیگر شهر های استان مرکزی هستند 
انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.