نیروهای عراقی پشت دیوارهای شهر قیاره در جنوب موصل

منابع عراقی اعلام کردند نیروهای این کشور در ادامه عملیات ضد تروریستی خود در جنوب موصل، در ساعات آتی بر شهر قیاره مسلط می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العراقیه، عبدالرحمن الوکاع از مسئولان شورای استان نینوا گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم و تعدادی دیگر از واحدهای نظامی، بسیاری از روستاها را در جنوب و شمال قیاره در جنوب موصل آزاد کرده‌اند.

وی افزود: نیروها هم اکنون در اطراف شهر مستقر هستند و طی ساعات آینده وارد شهر می‌شوند. داعش از بیشتر روستاهای آزاد شده عقب‌نشینی کرده است و ساکنان قبل از ورود نیروهای امنیتی، اقدام به بیرون کردن داعشی‌ها کرده‌اند.

وکاع اعلام کرد: ساکنان قیاره به محض ورود نیروهای عراقی به قیاره بر ضد داعش خواهند شورید. همکاری ساکنان جنوب موصل با نیروهای عراقی بی‌سابقه است.

وی افزود: علت کندی عملیات به سوی موصل، نبود نیروهایی که بتوانند زمین‌ها را حفظ کنند .اگر این نیروها وجود داشت ما به حمام العلیل در اطراف جنوب موصل ظرف دو هفته، رسیده بودیم.

این در حالی است که موعد خاصی برای بازپس گیری موصل از داعش به غیر از موضع گیری حیدر عبادی، که تاکید کرده بود، سال 2016 پایان داعش است، اعلام نشده است.

دیپلمات‌های غربی اخیر فاش کردند عبادی به ماه اکتبر در زمینه ورود به موصل اهتمام خاصی نشان می‌دهد، اما برخی از احتمال تسریع در عملیات آزادسازی موصل قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر (آبان) خبر داده‌اند تا کفه ترازو به نفع نامزد دموکرات‌ها سنگینی کند.

نیروهای عراقی پس از توقف چند هفته‌ای، مجددا به عملیات به سوی شمال وجنوب پایگاه قیاره ادامه داده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار